Daca pasagerii de pe locurile din fata sunt protejati, in cazul unui impact frontal, cu ajutorul binecunoscutului airbag, cei de pe bancheta din spate nu beneficiaza de acelasi nivel de protectie. Inca din 2001, Ford a venit cu solutia pentru aceasta problema, prin prezentarea, in premiera pentru industria auto, unei noutati absolute in materie de securitate la bord: centura de siguranta gonflabila. De fapt, solutia propusa de Ford imbina doua dintre elementele fundamentale ale sigurantei: venerabila centura de siguranta si deja omniprezentul airbag.
Asadar, la 50 de ani de la aparitia centurii de siguranta, inventia celor de la Volvo este perfectionata de Ford. Noile centuri au in componenta un airbag tubular care se umfla in caz de impact, in circa 40 de milisecunde, iar presiunea resimtita de pasager este de cinci ori mai mica decat in cazul unei centuri clasice. Viteza de deschidere a noului airbag este mai mica decat la cele clasice, pentru ca nu este necesara o presiune ridicata si nici acoperirea unei distante intre pasager si diverse obiecte (volan, bord, etc).
Pentru inceput, noile centuri se vor regasi, incepand din 2011, pe lista de optionale ale SUV-ului Explorer, comercializat in SUA. Costul acestor centuri nu va depasi 400 de dolari, iar Ford intentioneaza sa ofere, progresiv, noua dotare pentru toate modele din gama sa. Ford nu va fi, insa, primul constructor care va materializa aceasta idee, pe piata. Si asta pentru ca Lexus LFA, model a carui productie va demara anul viitor, va dispune de airbag SRS la centuri.