90% din numarul total de accidente produse in Germania sunt cauzate de greseli ale soferilor si puteau fi evitate. Sistemele predictive care supravegheaza traficul ce se desfasoara in fata autovehiculului au capacitatea de a avertiza soferul, de a reactiona in anumite cazuri in mod automat si de a reduce astfel semnificativ numarul accidentelor rutiere. In prezent, Bosch lucreaza la dezvoltarea mai multor astfel de functii de asistenta si siguranta, pentru a le implemnta in dotarea standard a autovehiculelor. La inceputul anului 2010, aceste sisteme se vor gasi pentru prima data in dotarea standard a unui autovehicul Audi din clasa premium. Principalele componente tehnice sunt programul electronic de stabilitate ESP si senzorul radar al tempomatului adaptiv ACC (Adaptive Cruise Control), completat acum pentru prima data cu un senzor video. Interconectarea acestor sisteme extinde functia de asistare pentru franarea de urgenta, adaugand o functie integrata de avertizare in caz de pericol de coliziune, o functie de franare automata partiala si completa, un sistem de avertizare la parasirea benzii de rulare sau un sistem automat de reglare a farurilor.
Aproape fiecare al saselea accident soldat cu victime produs in Germania este cauzat de o coliziune din spate. In aceste cazuri, mai mult de un sfert dintre soferi nu franeaza deloc inainte de coliziune, iar jumatate nu franeaza cu forta maxima. In acest caz intervine sistemul predictiv de franare pentru situatii de urgenta care sprijina soferul in mai multe etape. Daca recunoaste, in prima faza, un potential obstacol, sistemul de franare este pregatit pentru o eventuala actiune de urgenta. Imperceptibil, sistemul de control al franei produce o usoara presiune, astfel incat placutele de frana ating usor discurile de frana, pregatindu-se pentru o eventuala franare de urgenta. Daca soferul nu reactioneaza si autovehiculul continua sa se apropie de un obstacol, este emis un semnal sonor de avertizare si apoi este transmis un scurt impuls de franare de catre ESP, pentru a atrage atentia soferului asupra situatiei. Daca situatia devine si mai periculoasa, soferul noului model Audi este sprijinit prin functii suplimentare pe care Bosch le prezinta pentru prima data ca dotari standard. Astfel, in urmatoarea etapa, sistemul ESP franeaza automat cu jumatate din forta maxima de franare, incetinind autovehiculul. Daca soferul nu reactioneaza si nu franeaza singur, sistemul creste in continuare presiunea de franare, astfel incat autovehiculul sa nu intre in coliziune cu obstacolul. Daca soferul continua sa nu reactioneze sau coliziunea nu mai poate fi evitata, sistemul franeaza cu forta maxima cu circa o jumatate de secunda inainte de coliziune. Analizele facute de Bosch arata ca, datorita sistemului de franare de urgenta cu functie predictibila, pot fi evitate aproape trei din patru accidente rutiere prin coliziune din spate, soldate cu victime.
Cu cat situatia din fata autovehiculului poate fi interpretata mai rapid si mai exact, cu atat mai bine pot interveni functiile de siguranta in sprijinul soferului. Cercetatorii Bosch se bazeaza pe interactiunea dintre datele video si cele radar pentru a putea analiza cat mai bine situatia din trafic. Pe langa un sistem ESP premium performant, la proiectul Audi se folosesc pentru prima data doi senzori radar cu arie mare de acoperire, amplasati in partile laterale ale barei de protectie frontale. Senzorii Bosch din generatia a treia recunosc obiectele aparute intr-un unghi de circa 40 de grade, pana la o distanta de 250 metri, putand stabili cu exactitate distanta fata de ele si viteza de deplasare a acestora. Camera video este amplasata la inaltimea oglinzii retrovizoare, in spatele parbrizului si dispune de un unghi de deschidere de 42 de grade. Avantajul acestei tehnologii video este contrastul sporit, datorita caruia diverse obiecte, precum persoanele, autovehiculele sau indicatoarele rutiere, pot fi identificate foarte bine. Mai mult, unghiul din care se aproprie aceste obiecte poate fi indicat cu precizie. Semnalele radar furnizeaza date precise cu privire la distanta fata de acestea si viteza lor de deplasare. Analiza celor doua informatii prin intermediul unui program eficient permite identificarea rapida a obiectului si a miscarii sale, astfel putandu-se interpreta situatia.
In interiorul noului Audi, camera video ofera soferului mai multe functii de asistenta. Acestea indica pe panoul de instrumente, estompat, limita regulamentara de viteza, adapteaza automat farurile la traficul din sens opus si il atentioneaza pe sofer printr-o vibratie a volanului in cazul parasirii accidentale a benzii de circulatie. Mai mult, functia ACC a fost imbunatatita: cu ajutorul datelor video s-a prelungit durata dupa care autovehiculul porneste in cazul unui trafic aglomerat, cu porniri si opriri dese; pe de alta parte, sistemul reactioneaza mai rapid atat la depasiri, cat si in cazul in care alte autovehicule intra prea din scurt pe banda pe care se ruleaza.