Este oficial! Cel mai nou model al casei din Milano se va numi Giulietta (si nu Milano, cum s-a zvonit pana acum) si va fi prezentat publicului, in avanpremiera internationala, la Salonul Auto de la Geneva, din martie 2010. Ales deloc intamplator, numele noii Alfa Romeo este un tribut adus modelului Giulietta din anii 50-60, masina care a rescris istoria marcii si a facut posibil visul multor pasionati de a avea si conduce un astfel de autovehicul. Noua Alfa Romeo Giulietta este insa si masina care marcheaza 100 de ani de existenta si traditie a uneia dintre cele mai spectaculoase marci auto din lume, in 2010 urmand sa fie organizate la Milano o serie de evenimente dedicate centenarului Alfa Romeo.
Giulietta va debuta cu un design cu totul nou si cu o serie de 4 motorizari turbo, Euro 5, echipate standard cu sistemul Start&Stop. Dintre acestea, doua sunt pe benzina: 1.4 Turbo de 120 CP si 1.4 Turbo MultiAir de 170 CP, iar doua diesel: 1.6 Multijet de 105 CP si 2.0 Multijet de 170 CP. In mod exclusiv, pe versiunea Quadrifoglio Verde, va fi disponibil si propulsorul 1.8 Turbo de 235 CP.
Dimensiunile vor fi cele ale unui compacte, cu 4,35 m lungime, 1,46 m inaltime, latime de 1,80 m si un ampatament de 2,63 m. Capacitatea portbagajului va fi de 350 de litri. Interiorul va readuce in actualitate unele dintre liniile clasice ale modelului din anii 50, dar si o serie de detalii inspirate din designul lui 8C Competizione. In materie de siguranta, vor fi disponibile unele dintre cele mai noi sisteme din acest domeniu: pachetele VDC (Vehicle Dynamic Control) si DST (Dynamic Steering Torque), diferentialul electronic Q2 si selectorul DNA, lansat pe modelul Alfa Romeo MiTo.
In Romania, noul model va fi comercializat incepand din toamna anului viitor.