Audi a prezentat, la Salonul de la Detroit, a doua generatie a conceptului e-tron. Prima versiune a acestui automobil electric a fost dezvaluita in toamna anului trecut, la Frakfurt. Al doilea e-tron este mai mic, mai usor si mai putin puternic decat primul si pare mai apropiat de versiunea de serie, a carei comercializare se va face pe baza de comanda, intr-o serie limitata de 1.000 exemplare.
Lungimea totala a scazut la 3,93 m (de la 4,39 m), iar greutatea a ajuns la 1.350 kg (de la 1.600 kg). Mai mult, doua din cele patru motoare initiale (cate unul pe fiecare roata) au disparut intre timp, insa chiar si asa, e-tron ramane o sportiva spectaculoasa. Puterea si cuplu sunt de 204 CP, respectiv 2.650 Nm (fata de 313 CP, respectiv 4.500 Nm). Accelereaza de la 0 la 100 km/ora in 5,9 secunde, cu doar o secunda mai mult decat primul e-tron.
Audi a anuntat ca e-tron va deveni o marca interna a sa, probabil pentru a defini modelele cu propulsie electrica, asa cum este quattro, in cazul tractiunii integrale. Este de asteptat, in aceasta situatie, ca modelul de serie sa aiba un alt nume. Cel mai probabil, se va numi R4. Productia va demara in cursul anului 2012. Nota bene, pe langa aceasta versiune electrica, viitorul R4 va fi disponibil cu propulsie clasica si s-ar putea inscrie in noua gama de sportive usoare a Grupului Volkswagen, alaturi de VW Bluesport si viitoarea generatie Porsche Boxster si Cayman.