Daca vineri, superspeciala a reprezentat in primul rand un show menit sa popularizeze motorsportul romanesc, cea de-a doua zi de intreceri in Tess Rally 2010, prima etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2010, avea sa aduca adevaratul start in batalia pentru victorie. Pornit din postura de lider, Szabo, campionul en titre, a avut o prestatie foarte buna si pe urmatoarele sectiuni consecutive, punand, cap la cap, scratch dupa scratch. Dominatia pilotului maghiar nu i-a facut insa pe ceilalti piloti cu pretentii la locurile fruntase sa renunte, disputa lor generand o multime de rasturnari spectaculoase de situatie in zona punctelor.
Inaintea ultimei probe a zilei de sambata, Szabo avea 12,5 secunde avans in fata lui Bogdan Marisca, insa pilotul din urma avea sa fie cel care s-a instalat, provizoriu, la conducerea ierarhiei absolute. Cu probleme la diferentialul spate inca dupa primul viraj al deja celebrei sectiuni Poiana lunga, Szabo a pierdut timp pretios si, la final, avea doar al cincilea timp, la 27 de secunde de noul lider, Marisca. Locul secund era ocupat de Vali Porcisteanu, cel care, aflat la o distanta de doar trei zecimi de lider, spera sa repete isprava de anul trecut, cand si-a adjudecat primul succes al carierei tot pe cele doua treceri de pe Babarunca, care erau programate duminica. Insa, fata de 2009, Porcisteanu nu mai porneste acum din postura de lider. Cu sanse la victorie mai era creditat si Tempesta, cel care, ajuns pe treapta a treia a podiumului, dupa ce a castigat cea mai lunga proba a zilei de sambata, spera sa profite de ascendentul pe care i l-a dat succesul pe speciala Poiana si sa rastoarne situatia.
Sambata a fost, insa, ziua lui Marisca: s-a impus in ambele treceri de pe Babarunca si, astfel, a castigat Tess Rally 2010. Al doilea a terminat castigatorul de anul trecut, Valentin Porcisteanu, un rezultat excelent pentru el, avand in vedere ca inscrierea sa la aceasta etapa a stat sub semnul intrebarii pana in ultimul moment. Italianul Marco Tempestini a completat podiumul de la Brasov, in timp ce Szabo Gergo, tradat de diferential, a trebuit sa se multumeasca pe pozitia a patra. Nicio surpriza la Grupa A, unde s-a impus Edwin Keleti, avandu-l in dreapta pe liderul PSD, Victor Ponta. Grupa H a revenit veteranului Gunther Graef, care a facut senzatie cu o Toyota Celica veche de 15 ani. In fine, nou infiintata Grupa K a fost castigata de Elisei Groza.