Cel mai luxos model de la Volkswagen, limuzina Phaeton va fi prezentata intr-o noua versiune, revizuita, cu ocazia Salonului Auto de la Beijing. Exteriorul reimprospatat si echipamentele noi, precum sistemul de navigatie care poate integra on line date de pe Google Maps si tehnologia de recunoastere a indicatoarelor rutiere, sunt principalele noutati.
Parasocurile redesenate, partea frontala cu elemente de identintate vizuala VW aduse la zi, mai multe elemente cromate si noile faruri cu lumini de zi cu LED confera limuzinei un aer proaspat si un plus de eleganta. Caroseria este disponibila cu ampatament standard sau marit, iar bancheta din spate poate fi cu trei locuri sau cu doua fotolii individuale.
Motorizarile raman aceleasi ca pana acum, in 6, 8 sau 12 cilindri. Motorul de intrare in gama este un V6 pe benzina de 3,2 litri si 280 CP, iar cel mai vandut in Europa este cel turbodiesel V6 de 3,0 litri si 240 CP, disponibil in ambele versiuni de ampatament. Oferta este completata de un V8 pe benzina de 4,2 litri si 335 CP, iar varful de gama este un W12 pe benzina de 6,0 litri si 450 CP, disponibil doar pe versiunea de caroserie cu ampatament marit.
Lansarea noului Phaeton in China nu este deloc intamplatoare, pentru ca aici s-au vandut 1.400 din cele 4.000 de exemplare produse anul trecut, in crestere cu 40% fata de 2008. Planurile pentru 2010 sunt ambitioase: 2.500 de unitati. In Europa, noua versiune va fi disponibila din toamna, la pretul de plecare de circa 52.000 de euro.
Desi controversat, pentru ca in opinia multora Volkswagen este, prin definitie, o masina populara, Phaeton continua sa fie una dintre cele mai rafinate limuzine care se produc la ora actuala in lume. Atuurile sale raman calitatea si confortul (tractiunea integrala si suspensia pe aer, de pilda, sunt printre dotarile standard). Nava amiral a celui mai important constructor european continua sa se produca in celebra „fabrica transparenta” de la Dresda.