Sebastien Loeb si Daniel Elena au avut o evolutie fara greseala in Raliul Turciei si si-au trecut in cont a treia victorie consecutiva din Campionatul Mondial de Raliuri, in sezonul 2010. In urma acestui succes, echipajul Citroen Total a reusit sa-si mareasca avantajul in clasamentul general al pilotilor.
Modelul C4 WRC a dominat prima zi din Raliul Turciei, iar cele doua echipaje Citroen Total au facut o cursa inteligenta. Dani Sordo si Marc Marti au terminat prima zi pe locul secund dupa echipajul Citroen Junior, Sebastien Ogier – Julien Ingrassia, iar Sebastien Loeb si Daniel Elena au ajuns in parcul de service, dupa cea mai scurta zi a raliului, pe pozitia a cincea.
In ziua a doua din Raliul Turciei s-a dat o lupta incredibila intre cinci echipaje, iar la final Sebastien Loeb si Daniel Elena au ajuns pe prima pozitie, cu un avans de 16,2 secunde fata de Petter Solberg. Dani Sordo si Marc Marti au terminat ziua pe locul patru, la doar cateva secunde in spatele ui Mikko Hirvonen.
Ploaia de care se temea toata lumea a cazut sambata spre duminica noaptea, iar specialele Deniz si Mudarli au fost anulate, fiind impracticabile. Ziua a treia din Raliul Turciei a inceput asadar cu speciala Ballica (PS20), iar Sebastien Loeb si Daniel Elena au profitat de pozitia la start si au obtinut cel mai bun timp. La intoarcerea in parcul de service, dupa prima bucla, Sebastien Loeb a incercat sa-si revina dupa o saritura de 85 de metri. “A fost o senzatie incredibila. Am stat in aer cateva secunde bune”, a spus Loeb. “Dupa recunoasteri nu credeam ca vom sari atat de mult aici. Au mai fost cateva momente tensionate, dar trebuia sa merg in continuare la limita”. Dani Sordo a terminat pe trei aceasta proba si, profitand si de pana lui Mikko Hirvonen, a revenit pe podium: “A fost o speciala foarte dificila si nu am mai riscat nimic din momentul in care am aflat ca Mikko are probleme. Sunt bucuros ca am urcat pe trei, dar ultima bucla se anunta extrem de dificila”. Si exact asa a si fost. In speciala a 21-a, spaniolul a iesit in decor pe o sectiune foarte noroioasa. “Nu am fost primul care a iesit in decor in acea zona. A fost ca pe patinoar. Sebastien Ogier a iesit in decor in acelasi loc, iar masinile noastre s-au atins. Spre deosebire de noi, el a reusit sa si plece mai departe”, a spus Sordo.
In schimb, Loeb a continuat in acelasi ritm si a mai castigat doua probe speciale inainte sa reduca putin ritmul pe ultima speciala. “Sunt foarte bucuros ca am castigat acest raliu, pentru ca a fost o lupta interesanta pana la final si se mai putea intampla absolut orice. Traseul a fost unul foarte dificil, cu sectiuni rapide, dar si cu sectiuni in care trebuia sa ai mare grija de masina. Si aici fiabilitatea modelului C4 WRC si-a spus cuvantul. Dupa a treia victorie consecutiva din acest sezon avem un avans de 40 de puncte fata de urmatorul clasat si pot spune ca sunt multumit”, a mai adaugat Loeb.
Raliul Turciei 2010 – clasament general final:
1. Loeb – Elena (Citroen C4) 3h01’38’’7
2. P. Solberg – Mills (Citroen C4) +54’’5
3. Hirvonen – Lehtinen (Ford Focus) +1’43’’4
4. Ogier – Ingrassia (Citroen C4) +3’46’’0
5. Raikkonen – Lindstrom (Citroen C4) +6’44’’3
6. Villagra – Diaz (Ford Focus) +7’56’’7
7. Wilson – Martin (Ford Focus) +8’29’’8
8. Latvala – Antilla (Ford Focus) +19’44’’2
Clasament piloti:
1. Sebastien Loeb 93p.
2. Petter Solberg 53p.
3. Mikko Hirvonen 52p.
4. Jari-Matti Latvala 47p.
5. Sebastien Ogier 45p.
Clasament constructori:
1. Citroen Total World Rally Team 126p.
2. BP Ford Abu Dhabi World Rally Team 111p.
3. Citroen Junior Team 75p.
4. Stobart M-Sport Ford Rally Team 56p.
Foto: Citroen