Incepand din aceasta luna, Comisia Europeana impune constructorilor auto sa nu mai ceara repararea automobilelor doar in atelierele service agreate de acestia. Directiva a intrat in vigoare de la 1 iunie 2010, insa implementarea ei se va face progresiv, de-a lungul unei perioade de tranzitie de trei ani, necesara pentru adaptarea dealerilor auto.
Prin aceasta modificare a legislatiei, practic, masinile noi, aflate in perioada de garantie, pot fi reparate si in alte service-uri decat cele ale dealerilor. Pentru client, avantajul consta in reducerea costurilor cu reparatiile, avand in vedere ca atelierele independente sunt, de regula, considerabil mai ieftine decat cele “de marca”.
Pe de alta parte, avantajele unui service din reteaua oficiala a unei marci nu pot fi ignorate – personalul este scolarizat dupa standardele impuse de producator, iar dotarile si forta financiara ale unui service de marca sunt incomparabile cu cele ale unui atelier “no name”.
In Romania, criza in domeniu a adus cu ea si demararea unor programe de fidelizare din partea service-urilor de marca, care au o buna acoperire nationala, in timp ce retelele independente de service sunt mai slab dezvoltate. In alta ordine de idei, noile modele sunt foarte evoluate din punct de vedere al tehnologiilor inglobate, astfel ca, atunci cand apar probleme, este de preferat un atelier specializat pe marca respectiva, pentru a evita surprize mai mari.
Reforma initiata la nivel european va facilita, fara indoiala, accesul centrelor de reparatii la piesele de schimb ale altor marci, in timp ce producatorii nu vor mai putea conditiona acordarea garantiei de lucrarile efectuate exclusiv in atelierele service agreate. Ce alegem, asadar – expertiza asigurata de service-ul de marca sau banii salvati prin apelarea la un service independent? De acum, automobilistii vor trebui sa rezolve pe cont propriu aceasta dilema.