In urma cu un an, cei de la Mercedes-Benz dezvaluiau oficial intentia de a lansa o versiune electrica a supersportivei SLS AMG. Un prim rezultat al acestui program este prototipul din imagine, denumit SLS AMG E-Cell.
Motorul V8 de 6,3 litri si 571 CP de pe SLS AMG a fost inlocuit cu patru motoare electrice, fiecare amplasat in apropierea unei roti. Insumata, puterea acestor motoare este de 392 kW (echivalentul a 526 CP), cu un cuplu de 880 Nm disponibil chiar din momentul startului. Conform estimarilor, versiunea SLS cu zero emisii poluante este capabila de o acceleratie 0-100 km/ora in circa 4 secunde.
Amplasarea modulelor de la bateria electrica de-a lungul planseului contribuie la optimizarea tinutei de drum, datorita distribuirii eficiente a maselor si centrului de greutate coborat. Pachetul de baterii litiu-ion polimer de 400 volti este racit cu lichid si beneficiaza de un sistem de reincarcare ce foloseste energia eliberata la franare.
Versiunea electrica este bine diferentiata de cea clasica la nivel vizual, datorita culorii "AMG lumilectric magno", dar si prin redesenarea anumitor elemente ale caroseriei si finisajelor folosite la oglinzile retrovizoare si roti. La interior s-a optat pentru o combinatie de piele si Alcantara, in alb si negru.
Instrumentarul de bord a fost adaptat cerintelor unui automobil electric si afiseaza viteza, nivelul de incarcare a bateriilor si estimarea autonomiei. Sistemul de infotainment cu ecran tactil comanda sistemele audio, de climatizare si navigatia. De asemenea, furnizeaza informatii referitoare la puterea motoarelor electrice.
Mercedes nu a facut inca nicio referire la momentul aparitiei versiunii SLS AMG E-Cell de serie, insa este de asteptat ca primele exemplare sa fie disponibile in 2013.