Volkswagen vizeaza pozitia de lider mondial al industriei auto, iar batalia pentru suprematie o va da, in principal, cu gigantul asiatic Toyota. Strategia germanilor consta in diversificarea gamei, iar Toyota trebuie sa faca fata atat concurentei germane, cat si celei venite din partea sud-coreenilor de la Hyundai si Kia. Zguduita de recentul scandal al rechemarilor masive in service, Toyota cauta solutii pentru a contracara ofensiva declasata de urmaritorii sai.
Solutia constructorului japonez este de a oferi automobile cat mai accesibile, iar raspunsul va veni in 2013, cand preturile modelelor Toyota va fi redus cu 30%. Aceasta este, in fapt, diferenta de pret dintre modelele Toyota si cele ale grupului Huyndai Kia. Japonezii spera sa-si pastreze astfel pozitia pe pietele emergente, in frunte cu China si India.
Strategia are in spate un program de reducere a costurilor pentru o serie de componente, in conditiile mentinerii standardelor de calitate. Concret, o serie de componente vor fi proiectate astfel incat sa poata fi furnizate la acelasi pret, chiar daca vor diferi intre ele, in functie de locul de pe glob unde sunt folosite.