General Motors a anuntat un proiect demonstrativ, cu rolul de explorare a necesitatilor pietii si a gradului de acceptare pe care-l au clientii fata de autovehiculele electrice in Coreea. Proiectul presupune o flota de autovehicule electrice bazate pe modelul Chevrolet Cruze. Rezultatul unui proces comun de dezvoltare intre GM DAT, LG Chem si LG Electronics, autovehiculele electrice Cruze vor face parte dintr-o flota de testare care va fi utilizata in capitala Coreei de Sud, Seul.
Proiectul are rolul de a ajuta la dezvoltarea competentelor principale ale GM de electrificare a autovehiculelor, care includ bateriile, motoarele electrice, comenzile actionate electric si incarcarea. Vor fi obtinute informatii privind utilizarea in conditii reale si gradul in care clientii accepta bateriile autovehiculelor electrice, vor fi studiate tiparele de conducere si comportamentul de incarcare prin acest proiect care permite suportarea in comun a costurilor si resurselor. Aceasta este o initiativa-cheie in cadrul strategiei globale a GM privind bateriile si autovehiculele electrice. Lansarea proiectului demonstrativ este programata pentru finalul lunii octombrie. Flote demonstrative create de GM impreuna cu alti colaboratori vor fi lansate pe alte piete urbane mai tarziu, in cursul acestui an.
Autovehiculul electric Cruze este prevazut cu o baterie de 31 kWh, care genereaza o putere maxima de 150 kW. Flota demonstrativa va fi monitorizata indeaproape pentru a fi determinata autonomia reala ce poate fi obtinuta de un autovehicul de aceste dimensiuni. In cadrul programelor de testare specifice realizate de LG Chem s-a dovedit ca autovehiculele demonstrative ar putea atinge o autonomie de pana la 160 km. Autovehiculele pot ajunge de la 0 la 100 km/ora in 8,2 secunde, iar viteza de deplasare maxima este de 165 km/ora. Daca este conectat la o priza domestica standard de 220 V, autovehiculul electric Cruze poate fi reincarcat complet in 8-10 ore. O alta sarcina a flotei demonstrative este testarea unei posibilitati de „incarcare rapida”, care ar putea reduce semnificativ timpul de incarcare. Pachetele de baterii ocupa adeseori spatiu in portbagaj, insa cele ale autovehiculului electric Cruze sunt montate pe partea inferioara a caroseriei. De aceea, Cruze ofera un portbagaj cu acelasi volum ca si autovehiculele conventionale, cu motoare pe benzina.