Opel isi prezinta gama de modele ale anului 2011, care dispune de imbunatatiri semnificative in materie de consum de carburant si emisii de CO2. A fost introdusa tehnologia Start/Stop, iar gama Insignia combina acum propulsia diesel cu sistemul de tractiune integrala adaptiva.
Tehnologia Start/Stop este disponibila optional pentru Corsa 1.3 CDTI de 75 CP, de asemenea pentru Corsa Van, o premiera in segmentul furgoanelor. In loc sa functioneze la ralanti la un semafor sau o trecere de cale ferata, motorul se va opri automat cand soferul actioneaza treapta neutra si elibereaza pedala de ambreiaj. Cand semaforul trece la culoarea verde, soferii apasa pur si simplu pedala de ambreiaj pentru a reporni motorul, schimba in treapta intai si demareaza. Eliminand functionarea la ralanti, motorul emite mai putine gaze de sera si genereaza mai putin zgomot.
Varful de gama, atragatorul Corsa OPC, obtine performante uluitoare cu motorul sau turbo cu cilindree de 1,6 litri si putere de 192 CP, prezentand o impresionanta reducere a consumului de carburant de 0,6 l/100 km, echivalenta cu o diminuare cu 9,5 procente a emisiilor de CO2. Aceasta unitate super-eficienta catapulteaza Corsa OPC de la zero la 100 km/h in doar 7,2 secunde.
Cea mai recenta gama Corsa cuprinde o serie revitalizata de sisteme de propulsie cu un consum de carburant si emisii de CO2 reduse cu pana la 13 procente – precum si o putere mai mare in majoritatea situatiilor de utilizare. Pe langa sporirea eficientei motorului, inginerii Opel au oferit gamei Corsa si o reproiectare completa a sasiului, efectuand modificari la arcuri, amortizoare, bare antiruliu si puntea spate, menite sa imbunatateasca nivelul de confort la rulare, fara a face compromisuri in ceea ce priveste agilitatea si placerea de a conduce. O noua calibrare a servodirectiei electrice (EPS), un software actualizat, precum si utilizarea unui nou material pentru mecanismul de directie asigura, de asemenea, un control mai bun si reactii imbunatatite ale sistemului de directie.
Noul campion al flexibilitatii de la Opel, a doua generatie a modelului Meriva, este acum disponibil cu trei noi motoare diesel, prezentand o oferta completa de opt sisteme de propulsie puternice. Drept urmare, clientii beneficiaza de cea mai buna gama de motorizari din aceasta clasa, ce cuprinde cinci motoare diesel si trei motoare pe benzina, cu puteri de la 75 la 140 CP. Noua varianta 1.3 CDTI ecoFLEX combina o putere sporita cu 21 de procente (95 CP) cu emisii reduse cu 11,2 procente (119 g/km CO2) fata de predecesorul sau (75 CP). Alte noutati sunt cele doua versiuni mai puternice ale motorului 1.7 CDTI disponibile cu transmisia manuala cu 6 trepte de viteza si dezvoltand puteri de 110 cp si 130 CP, cu un cuplu de pana la 300 Nm si un consum mediu combinat de 5,2 litri la 100 km.
Completand noua familie Astra, versiunea station wagon, Astra Sports Tourer, va fi dezvaluita la Salonul de la Paris (2-17 octombrie). Aceasta va fi lansata pe piata la sfarsitul anului. La fel ca in cazul modelului Astra hatchback, gama de motoare pe benzina este extinsa prin introducerea variantei de 120 CP a motorului turbo cu cilindree de 1,4 litri, impreuna cu o transmisie manuala cu sase trepte de viteza. Acesta consuma doar 5,9 l la 100 km (si are emisii de CO2 de 138 g/km) si este oferit in plus fata de versiunea de 140 CP, care este acum disponibila si cu transmisia automata cu sase trepte de viteza. De asemenea, Astra poate acum beneficia pentru prima data de combinatia dintre suspensia adaptiva mecatronica FlexRide de la Opel si sasiul Sport mai coborat si mai rigid.
Modelele ecoFLEX Insignia – care includ versiunile sedan, hatchback si Sports Tourer station wagon – au suferit o serie de imbunatatiri tehnice care au avut drept rezultat o reducere de cinci procente a consumului in ciclul combinat si a emisiilor de CO2. Cu motorul 2.0 CDTI care dezvolta 130 sau 160 CP, cele mai recente variante Opel Insignia ecoFLEX sedan consuma acum doar 4,9 l de carburant la 100 km, avand emisii de CO2 de 129 g/km. Pentru Sports Tourer, noile valori sunt de 5,1 litri si respectiv 134 g/km.
Cererea puternica pentru sistemul de tractiune integrala adaptiva in dotarea modelului Insignia a incurajat in prezent Opel sa combine pentru prima data tractiunea integrala cu propulsia diesel. Inteligentul sistem poate fi combinat cu motorul 2.0 CDTI de 160 CP, oferind soferilor Insignia toate beneficiile in materie de stabilitate, tractiune si manevrabilitate asigurate de Adaptive 4×4, precum si caracteristicile de conducere economica, tipice pentru un diesel.
Pentru un aspect sportiv, noul Sport Edition Pack de la Opel cuprinde un interior jet black pentru variantele Sport si Cosmo. Acesta adopta pachetele de interior si exterior OPC Line ce constau dintr-un volan sport si un schimbator de viteze imbracate in piele, pedale din aluminiu si o captuseala de culoare neagra pentru habitaclu. Exteriorul se caracterizeaza prin bare de protectie mai joase in fata si spate, praguri laterale mai late si jante de aliaj de 19 sau 20 de inch.