MINI Countryman duce experienta unica de condus a marcii intr-un nou segment. Noul model este primul din gama care va dispune de patru usi si de un hayon generos, de un interior versatil si patru locuri bine definite. MINI Countryman este primul membru al gamei cu o lungime de peste patru metri si care poate fi comandat optional si cu tractiune integrala ALL4. Alaturi de aceasta se adauga pozitia inaltata de condus si garda la sol marita, pentru a defini un automobil premium unic, care pastreaza toate elementele definitorii ale marcii dar este si perfect adaptat pentru a depasi granitele mobilitatii urbane. Noul model se adreseaza unui grup tinta absolut nou si aduce un potential de expansiune al marcii fara precedent.
MINI Countryman si-a facut deja debutul in singurul showroom oficial MINI din tara, Automobile Bavaria Baneasa. Pretul de start este de 21.142 euro cu TVA pentru versiunea MINI One cu propulsor pe benzina de patru cilindri in linie de 98 CP. In total, sunt disponibile inca de la inceput cinci variante de motorizari, 3 pe benzina si doua diesel. „Este de asteptat ca noul model sa aiba un impact pozitiv semnificativ pentru volumele marcii si in Romania. Avem experienta BMW, unde gama X (BMW X1, X3, X5 si X6) reprezinta aproximativ doua treimi din volumele marcii,“ explica Cristian Vlasin, sales manager BMW Group Romania.
Gama de propulsoare pe benzina incepe cu cel din echiparea modelului MINI One Countryman, care dezvolta 98 CP, este continuata cu versiunea MINI Cooper Countryman (122 CP) si se incheie cu motorul de 184 CP de la MINI Cooper S Countryman, al carui agregat cu patru cilindri, capacitate 1,6 litri, este cel mai eficient din aceasta clasa de cilindree. Versiunile pe benzina sunt completate de cele diesel aflate in echiparea modelelor MINI One D Countryman (90 CP) si MINI Cooper D Countryman (112 CP). Toate motoarele indeplinesc standardele europene EU5 si cele ULEVII din SUA privind emisiile.
Optional, tractiunea integrala MINI ALL4 permite experimentarea – atat pe sosele, cat si in regim off-road – placerii condusului si a manevrabilitatii unui kart atat de specifice marcii. Sistemul de tractiune integrala permanenta, prin reactia rapida si exacta la schimbarea conditiilor, ofera o noua interpretare, orientate spre mai multa aderenta, a manevrabilitatii pentru care modele MINI au devenit faimoase. Diferentialul central multidisc variaza continuu distributia puterii intre puntea fata si cea spate. In regim normal sistemul distributie cuplul intre puntea fata si spate intre100/0 si 50/50. In conditii exceptionale cuplul poate fi transferat in intregime pe puntea spate. Controlat electronic, sistemul asigura o aderenta mai buna si in acelasi timp este optimizat pentru mai mult dinamism. Variatia inteligenta a cuplului intre punti permite combaterea comportamentelor sub- si supra-viratorii. Sistemul ALL4 este disponibil pentru modelele MINI Cooper S Countryman si MINI Cooper D Countryman.
Datorita manevrabilitatii precise si agilitatii excelente, MINI Countryman transfera caracteristicile de condus asociate marcii intr-un nou concept de automobil. Aceste calitati sunt completate de un remarcabil confort al calatoriei, ceea ce face ca modelul Countryman sa fie perfect pentru o gama larga de utilizari. Acest lucru este subliniat de noua tehnologie a suspensiei care include combinata MacPherson cu arcuri si brate de tragere ranforsate la puntea fata, respectiv suspensie multibrat la cea spate si sistem de servodirectie electromecanica EPS. In echiparea standard, MINI Countryman dispune de sistemul Dynamic Stability Control (DSC / Controlul Dinamic al Stabilitatii).
MINI Countryman degaja originalitate, robustete si versatilitate. Cele patru usi si hayonul generos, forma speciala a acoperisului si haionul vertical definesc statutul individualist al modelului in cadrul gamei MINI. Proportiile generale, consolele deosebit de scurte si detalii de design inedite respecta traditia marcii. Pe de alta parte, Countryman ofera o noua interpretare a unor elemente caracteristice MINI, cum ar fi grila radiatorului de forma unor faguri, farurile mari ce intra in capota si au acum, pentru prima data, o forma trapezoidala, zona din jurul semnalizatoarelor laterale denumita Side Scuttle, pasajele voluminoase ale rotilor si setul de stopuri dispus vertical. Acesta aduce noi elemente care pot fi configurate individual pentru un grad si mai mare de personalizare al fiecarui model in parte.
Zona din spate a modelului MINI Countryman poate fi comandata cu doua scaune individuale sau – optional, dar fara costuri suplimentare – cu o bancheta pentru trei pasageri. Scaunele spate culiseaza individual sau pot fi impartite – in cazul banchetei – in raport 60:40, unghiul spatarului poate fi reglat, iar acestea pot fi rabatate fie individual, fie in raport 40:20:40 (in cazul optarii pentru bancheta) – toate acestea permit o crestere a volumului portbagajului de la 350 litri la un maximum de 1.170 litri. De asemenea, MINI Countryman este echipat standard si cu inovatorul sistem Centre Rail. Este vorba de un sistem unic de fixare care permite integrarea unor sisteme variate de depozitare – de la suport de pahare, pana la suport special. Sistemul Centre Rail variaza in functie de tipul de echipare cu scaune individuale sau bancheta pentru spate.
Lista echipamentelor disponibile standard la MINI Countryman include aerul conditionat si sistemul audio cu CD. O gama larga de optiuni de personalizare este si ea disponibila, cum ar fi nuantele coloristice pentru exterior si culorile de interior concepute exclusiv pentru Countryman, o serie de variante de tapiterie, elemente de echipare si echipamente specifice modelului, precum si sisteme audio si de navigatie de inalta calitate.
Un element deosebit de entertainment este sistemul unic MINI Connected. Acesta include functii internet precum web radio, utilizare google maps, RSS news reader, Twitter sau Facebook si functii Mission Control. Acesta din urma este un sistem care creeaza un dialog unic intre conducatorul auto si automobil, oferind informatii vocale despre parametrii de functionare ai masinii sau reactii la unele actiuni ale soferului (de exemplu accelerari bruste).