Considerat de unii drept o rusine a ingineriei germane, in timp ce altii vad in el simbolul Germaniei reunificate, Trabantul si-a castigat locul in istoria automobilului, ca una dintre cele mai neobisnuite creatii pe patru roti din toate timpurile. Productia a inceput prin anii 50, iar ultimul exemplar a fost asamblat in 1991.
Motorul in doi timpi, care ii permitea o viteza maxima de doar 113 km/ora si o acceleratie 0-100 km/ora in abia 21 de secunde, a generat nenumarate bancuri. De pilda, se spunea despre Trabant ca este cea mai lunga masina germana, cu 7 metri, daca se masoara si fumul lasat in urma.
Pentru a marca implinirea a doua decenii de la caderea Zidului Berlinului, fratii Maik si Ronny Urland au pregatit un exemplar special Trabant, cu care au stabilit un nou record de viteza pentru celebrul automobil est-german. Vechiul record era de 201 km/ora.
Desigur, au fost operate modificari consistente atat la motor (practic, a fost inlocuit), cat si la caroserie si partea de legatura cu solul. Noul record a fost stabilit la 235 km/ora, pe pista aeroportului Rothenburger.
Foto: CEN / telegraph.co.uk