In 2007, Mercedes a prezentat conceptul F700 (foto), dotat cu un motor denumit DiesOtto. Un propulsor inedit pe benzina, de 1,8 litri turbo cu injectie directa si un proces de combustie similar cu cel de la motoarele diesel, de unde si denumirea DiesOtto. Rezultatul este spectaculos: cu o cilindreede doar 1,8 litri, acest motor asigura performante comparabile cu cele ale unui V6 aspirat de 3,5 litri pe benzina sau ale unui V6 de 3,0 litri turbodiesel. Mai exact, insolitul DiesOtto furnizeaza 238 CP si 400 Nm, cu un consum mediu sub 6 litri/100 km!
Dupa o perioada de liniste deplina, timp in care, cu siguranta, cei de la Mercedes-Benz au lucrat intens la dezvoltarea noului propulsor, asa cum de altfel o vor face si in urmatorii ani, DiesOtto revine in actualitate, prin intermediul celor de la What Car?. Acestia sustin ca proiectul este in plina faza de dezvoltare. Mercedes continua sa lucreze la propulsorul DiesOtto si, asa cum s-a zvonit initial, atunci cand a fost prezentat conceptul F700, noul motor si-ar putea face debutul in serie peste 5 ani, pe Clasa S.