“Lounge”-ul este tema unui concurs unic de design ce urmareste folosirea social media ca instrument de dezvoltare a designului viitoarelor masini. Opel/Vauxhall intreba studentii “Care crezi ca este stilul nostru de lounge?” ca parte a unei competitii interactive lansata alaturi de Car Design News.
Competitia este adresata studentilor la scoli de design din toata Europa. Scolile din Romania invitate sa participe la concurs sunt Universitatea de Arte George Enescu, Iasi, Universitatea Nationala de Arte, Bucuresti, Universitatea de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu Bucuresti, Universitatea de Vest Timisoara, Universitatea de Arta si Design Cluj Napoca si Universitatea Tibiscus Timisoara. Concursul va culmina cu expunerea lucrarilor finalistilor si anuntarea celor doi castigatori la Salonul Auto de la Geneva, in martie 2011.
In prima etapa, de design interior, studentii europeni la design sunt provocati sa dezvolte un interior de masina care este “un lounge in miscare”. Li se va cere sa accentueze atat aspectele emotionale, cat si rationale ale brandului Opel/Vauxhall si limbajul sau de design, pe care compania il descrie drept “maiestria sculpturala intalneste precizia germana”.
Liz Wetzel, Director Design Interior, Opel/Vauxhall, a conceput acest proiect si face parte din juriu. “Ce ma incanta este ca studentii trebuie sa inteleaga brandul nostru,” a spus ea, “pentru ca este in miscare – devine mult mai dinamic, mult mai pasional si aceasta viziune clara poate fi vazuta in produsele noastre recente, atat la executia de interior, cat si de exterior. Ce urmarim nu este doar ca studentii sa produca un design, ci sa contribuie cu o experienta”, a spus Wetzel.
Atat Opel/Vauxhall cat si echipa Car Design News cred ca instrumentele digitale si comunitatea online vor avea un rol in designul auto in viitor. Acesta este motivul pentru care orice student la design din Europa – la orice disciplina, nu doar auto – va putea sa se inscrie si oricine din Europa va putea sa comenteze lucrarile. Inscrierile pot fi apoi revizuite sau chiar reintroduse ca un nou design, intr-un proces interactiv. "Interactivitatea este un element cheie", spune Joe Simpson, editor de la Car Design News. "I-am incuraja pe stundeti sa-si posteze ideile din prima zi, pentru ca toata lumea sa le comenteze. Juriul va urmari dezvoltarea proiectelor si implicarea comunitatii. Cu cat sunt trimise mai devreme, cu atat mai mult feedback va fi receptionat si cu atat mai multe revizuiri se vor mai putea face si cu atat mai elaborat va fi proiectul".
Juriul de la Opel/Vauxhall si alti profesionisti de inalt nivel din domeniul designului vor oferi feedback pe parcursul competitiei si pe masura ce proiectele sunt dezvoltate. Etapa de design interior a concursului se incheie la 10 decembrie, atunci cand proiectele sunt oprite. Cele mai bune trei proiecte selectate de juriu vor fi folosite ca brief pentru a doua etapa a competitiei, de exterior, care va fi lansata la inceputul anului 2011. Premiul pentru studentul castigatoar al etapei de interiar va fi un stagiu platit la Opel/Vauxhall Design Center din Russelsheim, Germania.