S-a vorbit mult, in ultimii ani, despre posibilitatea intrarii marcii Audi in Formula 1. Cei de la Audi spun, insa, ca se vor concentra in continuare asupra curselor de anduranta (24 de ore Le Mans si viitoarea Intercontinental Le Mans Cup) si DTM. Situatia este oarecum nefireasca, avand in vedere ca Porsche, care intre timp a intrat in Grupul Volkswagen, concureaza, de asemenea, in anduranta.
Pe de alta parte, marca Volkswagen este implicata in rally-raiduri, Skoda se lupta in raliurile clasice, iar SEAT reprezinta grupul, chiar si neoficial, in cursele de circuit destinate turismelor. Absenta celui mai mare constructor european din cea mai importanta competitie auto la nivel mondial, Formula 1, pare de-a dreptul paradoxala.
Cu ocazia Salonului de la Paris, Matthias Muller, noul director general Porsche, a declarat ca in cadrul grupului se ia in calcul varianta "mutarii" uneia dintre marci din cursele de anduranta in F1. Cel putin pentru inceput (orizontul anului 2013), Porsche a putea reveni in Formula 1, ca furnizor de motoare. Totusi, nu este exclusa posibilitatea intrarii Grupului Volkswagen in Marele Circ cu un program complet. De asemenea, pentru moment nu se stie care va fi marca aleasa pentru accederea in F1 – Audi sau Porsche.
Prin prisma istoriei, dar si a gamei de modele, desigur ca Porsche ar trebui sa constituie prima optiune. Ultima prezenta Porsche in F1 s-a consemnat in sezonul 1991, cand a furnizat motoarele pentru echipa Footwork.