Era scenariul ideal, dar nimeni nu putea garanta ca se va si intampla acest lucru in realitate. Cand Sebastien Loeb si Daniel Elena au oprit modelul Citroen C4 WRC in fata primariei din Haguenau, a fost sigur ca si-au trecut in cont a 60-a victorie din WRC si au obtinut cel de-al saptelea titlu consecutiv in Campionatul Mondial de Raliuri. In afara acestei performante, unice in istoria sporturilor cu motor, Loeb a reusit sa-i faca pe cei peste 300.000 spectatori sa sara in sus de bucurie. Dani Sordo si Diego Vallejo au terminat pe locul secund in Raliul Frantei ceea ce a adus si cel de-al saselea titlu mondial la constructori pentru echipa Citroen.
Sebastien Loeb si Daniel Elena au inceput perfect Raliul Frantei in incercarea de a-si atinge obiectivul: victoria cu numarul 60, al saptelea titlu mondial la piloti si cel de-al saselea la constructori pentru Citroen. Echipajul francez a castigat 5 probe speciale in prima zi si s-a instalat la conducere cu un avans de peste 20 de secunde fata de cel de-al doilea echipaj Citroen, Dani Sordo si Diego Vallejo. Si ziua a doua a fost dominata de echipajele Citroen. Cu Sebastien Loeb si Daniel Elena pe prima pozitie, urmati de Dani Sordo si Diego Vallejo, situatia era perfecta pentru echipa Citroen Total, care se afla acum la doar cativa kilometri de o performanta istorica.
Dupa doua zile foarte lungi, pilotii inscrisi in Raliul Frantei au ajuns la nord de Strassbourg. In ultima zi, una in care nu era programat niciun parc de de service, erau programate doua treceri prin zona militara Bitche si doua treceri prin centrul orasului Haguenau, locul de nastere al lui Sebastien Loeb. Campionul mondial en titre a fost impresionat de felul in care a fost incurajat pe sectorul de legatura dintre Strasbourg si Haguenau. „Erau oameni peste tot. Atat pe drum, cat si pe proba speciala. A fost emotionant”, a recunoscut Loeb.
Dupa o regrupare interminabila in Bitche, organizatorii au decis sa anuleze cea de-a doua trecere prin zona militara, din cauza numarului mare de spectatori, iar raliul s-a terminat pe strazile din Haguenau, acolo unde Loeb a confirmat a 60-a victorie din cariera si al saptelea titlu mondial. „Primul meu titlu mondial este desigur cel mai important, dar acesta va avea un loc special in inima mea. Am reusit sa castigam dupa un raliu foarte dificil. Este fantastic sa trec linia de sosire chiar in orasul meu natal si este incredibil cati oameni s-au strans aici pentru a vedea asta. Nu cred ca am vazut niciodata atat de multi spectatori la un raliu”, a spus septuplul campion mondial de raliuri, Sebastien Loeb.
Urmatorul raliu din WRC va avea loc in Spania, in perioada 22-24 octombrie.
Raliul Frantei 2010 – clasament general final:
1. Loeb – Elena (Citroen C4) 3h05’49,3’’
2. Sordo – Vallejo (Citroen C4) +35,7’’
3. P. Solberg – Patterson (Citroen C4) +1’16,8’’
4. Latvala – Anttila (Ford Focus) +1’29,3’’
5. Hirvonen – Lehtinen (Ford Focus) +3’43,8’’
6. Ogier – Ingrassia (Citroen C4) +11’55,9’’
7. Villagra – Curletto (Ford Focus) +14’15,4’’
8. Wilson – Martin (Ford Focus) +14’26,9’’
9. H. Solberg – Minor (Ford Fiesta) +16’48,9’’
10. Sandell – Axelsson (Skoda Fabia) +17’12,3’’
Clasament piloti:
1. Sebastien Loeb 226 p.
2. Sebastien Ogier 166 p.
3. Jari-Matti Latvala 144 p.
Clasament constructori:
1. Citroen Total 388 p.
2. BP Ford 277 p.
3. Citroen Junior 193 p.
Foto: Citroen