Primul model chinezesc testat de organizatia EuroNCAP este monovolumul Landwind CV9. Acesta s-a numarat printre cele 14 automobile testate in ultima perioada de organismul european, dintre care 10 au obtinut calificativul maxim, de cinci stele. Din pacate, Landwind CV9 (foto) a obtinut cel mai slab rezultat, fiind cotat cu doar doua stele.
Esecul automobilului chinezesc se explica prin lipsa unor sisteme de scuritate – airbag-uri laterale, dispozitiv de protejare in zona capului si ESP. In comunicatul de presa difuzat de EuroNCAP se precizeaza ca CV9 a fost, totusi, aproape de punctarea cu trei stele.
Pentru constructorul chinez, testele EuroNCAP ar fi trebuit sa fie o ultima etapa in eforturile de a-si face modelele acceptate de catre clientela europeana. MPV-ul CV9 este dotat cu tehnologie adusa la zi din punct de vedere al emisiilor (Euro 5) si a trecut de testele de omologare ADAC. De cateva luni, este comercializat pe unele piete din Europa. In Germania, pretul de plecare este de circa 13.000 de euro. Din pacate pentru chinezi, rezultatele inregistrate la testele EuroNCAP nu ii vor ajuta deloc la promovarea in Europa, ci dimpotriva.
In mod oarecum surprinzator, Jaguar XF, Volkswagen Amarok si Nissan Micra au fost cotate cu patru stele. Mai jos, diagrama cu rezultatele celor 14 modele testate recent de EuroNCAP.