Centrul de design Hyundai din California si Hyundai Motor America au prezentat in premiera mondiala prototipulu Hyundai Curb, in cadrul Salonului Auto de la Detroit. Curb este un Urban Activity Vehicle (UAV) compact, pentru generatia urmatoare de clienti Hyundai. Este, de asemenea, o platforma de testare pentru viitoarele tehnologii Hyundai Blue Link si conectivitate auto.
Inspiratia pentru modelul Curb a venit din nevoia de a dezvolta limbajul de design Hyundai “forme sculpturale fluide”, pentru cumparatorii mai tineri. Designerii Hyundai si-au propus sa creeze un autovehicul ce integreaza numeroase tehnologii, adecvate mediului urban, dinamic. Autovehiculul trebuie sa asigure tehnologiile avansate Blue Link si protectie la impact si socuri. De la aceleasi idei s-a pornit si in conturarea designului.
Designul modelului Curb atrage la inceput prin geamurile care se prelungesc spre capota motorului si o invaluiesc, acoperind montantii A. Sub sticla se afla cadre structurale, iar panourile de sticla sunt aplicate ca un scut. Profilul remarcabil este dominat de o linie laterala cu o traiectorie de bumerang, ce unifica intregul design si intareste senzatia de putere. „Nimeni nu a mai vazut pana acum asemenea linii la un autovehicul. Este ca si cum proiectantii s-au inspirat de la arhitectul Santiago Calatrava,” a declarat Arash Badeanlou, designer Hyundai.
Tema interiorului este conectivitatea, din acest motiv informatia patrunde fara intreruperi din exterior spre interiorul modelului Curb. „Scopul a fost sa-i facem pe pasagerii nostri sa se simta interconectati si intr-o stransa relatie cu mediul inconjurator”, a declarat Bradley Arnold, designer de interior pentru Curb.
Un ecran acrilic de dimensiuni mari, cu zone multiple, permite transferul informatiei intre pasageri, extinzandu-se de la cadrane catre comenzile de pe consola centrala si panoul de instrumente, pana la bancheta din spate. Pana si volanul reprezinta o suprafata opaca cu un monitor integrat vizibil prin acesta. De asemenea, exista monitoare in partea din spate a tetierelor. Display-ul Heads Up (HUD) Continental cu sistem de navigatie mentine privirea soferiului asupra drumului, in timp ce pasagerii selectreaza programul preferat. Camerele video inlocuiesc oglinzile exterioare si sunt conectate la display-ul HUD. Ecranul poate afisa si diagnoza autovehiculului, pot fi descarcate aplicatii si poate fi folosit ca telefon video, toate prin intermediul unei singure benzi de comenzi tactile proiectate de Methode.
Pentru ca ne dorim sa fim conectati in permanenta la dispozitive electronice, la bordul autovehiculului Curb, soferul poate asculta postul preferat in timp ce conduce prin oras si poate receptiona simultan un apel telefonic. Daca interlocutorul utilizeaza de asemenea sistemul Blue Link, locul in care aceasta se afla este afisat ca punct de interes (POI).
Functia de transmitere a pozitiei Blue Link va trimite pozitia autovehiculului Curb membrilor selectati de pe site-urile de socializare. Procesul incepe prin adaugarea adreselor de e-mail ale prietenului in website-ul Blue Link de transmitere a pozitiei. Apoi, soferul isi poate informa prietenii ca este pe drum prin comunicarea unui mesaj de transmitere a pozitiei de la bordul autovehiculului Curb. Daca un prieten a acceptat invitatia soferului de transmitere a pozitiei, atunci respectiva pozitie va fi afisata ca un punct de interes pe ecranul de navigatie.