Surpriza pe piata auto la nivel global, in ceea ce priveste volumele de vanzari din 2010! Dupa ce Grupul Volkswagen a anuntat vanzari record, de 7,14 milioane, acum a venit randul Aliantei Renault Nissan sa-si oficializeze rezultatele pe anul trecut. Cu 7.276.398 unitati vandute in 2010, alianta franco-nipona reuseste sa devanseze – ce-i drept, la limita! – grupul german. Astfel, Alianta Renault Nissan se claseaza pe locul 3 in lume, la nivel de grupuri, dupa Toyota si General Motors.
Cresterea la Renault Nissan a fost de 19,6%. Nissan a vandut 4.080.588 unitati, Renault 2.625.796 (aici intra si Dacia), iar Lada 570.014. Remarcabila este evolutia Nissan, cu o crestere de 21,5% fata de 2009. China este prima piata a constructorului japonez, ca de altfel si pentru Alianta.
Conform presei franceze, Grupul Renault (marcile Renault, Dacia si Samsung) vizeaza sa ajunga la o productie anuala de 3 milioane de unitati pana in 2013. Comparativ cu rezultatele inregistrate in 2010, cresterea dorita este de 5% pe an.
Precedentul plan strategic Renault vizase 3,33 milioane de unitati vandute in 2009. Lansat in 2006, planul denumit "Contrat 2009" a fost suspendat pe parcurs, din cauza crizei. Unul dintre obiectivele sale ambitioase urmarea o marja operationala de 6%. In primul semestru din 2010, marja a fost de 4%, iar noul plan strategic vizeaza, conform presei din Hexagon, o marja de 4-5%.