Grupul Volkswagen, depasit de Alianta Renault Nissan
31.01.2011
        
Distribuie acest articol!   

Surpriza pe piata auto la nivel global, in ceea ce priveste volumele de vanzari din 2010! Dupa ce Grupul Volkswagen a anuntat vanzari record, de 7,14 milioane, acum a venit randul Aliantei Renault Nissan sa-si oficializeze rezultatele pe anul trecut. Cu 7.276.398 unitati vandute in 2010, alianta franco-nipona reuseste sa devanseze – ce-i drept, la limita! – grupul german. Astfel, Alianta Renault Nissan se claseaza pe locul 3 in lume, la nivel de grupuri, dupa Toyota si General Motors.

Cresterea la Renault Nissan a fost de 19,6%. Nissan a vandut 4.080.588 unitati, Renault 2.625.796 (aici intra si Dacia), iar Lada 570.014. Remarcabila este evolutia Nissan, cu o crestere de 21,5% fata de 2009. China este prima piata a constructorului japonez, ca de altfel si pentru Alianta.

Conform presei franceze, Grupul Renault (marcile Renault, Dacia si Samsung) vizeaza sa ajunga la o productie anuala de 3 milioane de unitati pana in 2013. Comparativ cu rezultatele inregistrate in 2010, cresterea dorita este de 5% pe an.

Precedentul plan strategic Renault vizase 3,33 milioane de unitati vandute in 2009. Lansat in 2006, planul denumit "Contrat 2009" a fost suspendat pe parcurs, din cauza crizei. Unul dintre obiectivele sale ambitioase urmarea o marja operationala de 6%. In primul semestru din 2010, marja a fost de 4%, iar noul plan strategic vizeaza, conform presei din Hexagon, o marja de 4-5%.

Distribuie acest articol!