Dupa patru ani de absenta, Porsche a revenit in 2011 la Salonul de la Detroit cu o premiera mondiala spectaculoasa: conceptul unui model de curse, dezvoltat din 918 Spyder, prezentat anul trecut, la Geneva. Noul Porsche 918 RSR are motorul amplasat in pozitie centrala si, conform prezentarii oficiale, imbina tehnologia de pe modelul de curse 911 GT3 R Hybrid cu designul lui 918 Spyder.
Aceasta versiune de curse a lui 918 Spyder dispune de motorul V8 de 3,4 litri si 563 CP de pe RS Spyder, cuplat la trasmisia cu 6 trepte, comandata prin padele si care transmite puterea la puntea spate. La rotile din fata sunt cuplate doua motoare electrice, cu o putere insumata de 204 CP. Astfel, puterea totala a masinii poate ajunge pana la 767 CP!
De remarcat ca puterea suplimentara furnizata de motoarele electrice este disponibila doar pentru circa 8 secunde, atunci cand sistemul este complet incarcat. La fel ca in cazul hibridului de curse 911 GT3 R, energia generata in timpul franarii este folosita la incarcarea acumulatorilor care alimenteaza motoarele electrice. Acesti acumlatori speciali sunt amplasati in habitaclu, in locul scaunului pasagerului.