General Motors Coreea prezinta prototipul Chevrolet Mi-ray la Salonul de la Seul, un roadster care sarbatoreste in cadrul celei mai noi piete cei 100 de ani de mostenire a designului Chevrolet. Mi-ray (“viitor” in limba coreeana) a fost creat in cadrul atelierului de design avansat al GM din Seul. Imbinand tehnologia de varf a sistemului de propulsie hibrid cu designul avansat, acesta creeaza un echilibru intre accentele designului emblematic al marcii si viziunea unui design al viitorului, cu ocazia sarbatoririi centenarului Chevrolet, in anul 2011.
Partea laterala a caroseriei, cu forma de sageata, fabricata din fibra de carbon si CFRP (material plastic armat cu fibra de carbon), este segmentata printr-o linie franta, cu lumina ambientala dedesubt. Portierele fluture se deschid spre exterior, in sus, asigurand un acces spectaculos in interior. Flapsurile retractibile confera un control suplimentar al fluxului de aer, asigurand accesul la priza de incarcare, pe o latura, si orificiul de alimentare carburant, pe cealalta latura. Priza de incarcare este prevazuta cu un indicator exterior pentru nivelul de incarcare a bateriei.
Interiorul reia tema mostenirii autovehiculelor de curse Chevrolet si, la fel ca exteriorul, se inspira de la avioanele de lupta. Contine un amestec de aluminiu slefuit, piele naturala, material textil de culoare alba si suprafete cu aspect de metal lichid si este inconjurat de o carcasa din fibra de carbon, care ii confera greutate redusa si in acelasi timp o structura rigida. Designerii au abordat intr-un mod unic afisarea informatiilor, utilizand retroproiectarea pentru panoul de instrumente, care sunt grupate in trei zone.
Ecranul tactil central se extinde in jos, cu linii cursive, spre un suport din aluminiu care evoca botul unui avion de lupta, cu trenul de aterizare coborat. Camerele video pentru vedere in spate, retractibile, care inlocuiesc oglinzile retrovizoare traditionale, se extind prin actionare electrica de la geamurile laterale. In cazul conducerii in zone urbane, camera indreptata in fata functioneaza in conexiune cu sistemul GPS, pentru a suprapune informatiile sistemului de navigatie cu imaginile video in timp real.
Mi-ray este dotat cu un sistem de propulsie „pe jumatate electric”, amplasat in cea mai mare parte in spatiul din spatele si de sub conducator, fapt care maximizeaza performantele si eficienta din punct de vedere al consumului de carburant. Prototipul este propulsat de doua motoare electrice montate in fata, de 15 kW, pentru o accelerare rapida si lipsa emisiilor de gaze de esapament, pentru conducerea in zone urbane. Motoarele sunt alimentate de o baterie litiu-ion de 1,6 kWh, incarcata cu ajutorul energiei de franare regenerativa. Modelul poate comuta intre tractiunea pe rotile din fata si cea pe rotile din spate.
La nevoie, motorul de 1,5 litri, cu 4 cilindri si supraalimentare se asociaza cu cele electrice, asigurand un control rapid al cuplului. Montat in spate, motorul actioneaza puntea posterioara, integrand fara discontinuitati tehnologia propulsiei electrice. Un sistem de transmisie cu ambreiaj dublu (DCT) asigura reducerea dimensiunilor trenului de rulare, prin eliminarea convertizorului de cupluSchema treptelor de viteza a fost pusa la punct pentru a imbunatati viteza maxima in modul performanta. Un sistem start-stop functioneaza in conexiune cu sistemul de transmisie DCT.