Se stie deja ca Dacia a decis sa ia cu asalt, anul acesta, cea mai celebra, cea mai dificila si cea mai cunoscuta cursa de coasta din lume: Pikes Peak International Hill Climb, care se va desfasura pe 26 iunie la Colorado, in Statele Unite. Dacia va participa la aceasta cursa cu Dacia Duster No Limit, un model unicat de 850 CP, pilotat de Jean-Philippe Dayraut, triplu invingator la Trofeul Andros. Obiectivul e simplu si ambitios: lupta pentru victorie.
Dacia Duster No Limit este un vehicul de exceptie cu performante extraordinare. Este adaptat de catre echipele de la Tork Engineering (conceptie, fabricatie, montaj, dezvoltare) si de la Sodemo (motor) cu sprijinul celor de la Renault Sport Technologies, care ofera expertiza unica in ceea ce priveste competitiile auto pe toata durata proiectului si care furnizeaza anumite piese. Dacia Duster No Limit este conceput conform regulamentului tehnic din categoria Unlimited, unde concureaza vehiculul: fara limitari de putere sau de cilindree, fara constrangeri tehnice pentru masa vehiculului, pneuri, transmisie sau aerodinamica masinii.
Sub caroseria din fibra de sticla, Dacia Duster No Limit ascunde elemente extrem de sofisticate, diferite de cele standard. Este vorba, in primul rand, de un motor foarte puternic, de 850 CP, pregatit de catre Sodemo, pornind de la blocul motor Nissan VR 38 DETT (V6 de 3,8 litri) al Nissan GT-R. Motorul Daciei Duster No Limit este conceput pentru a maximiza performantele vehiculului in ciuda altitudinii la care urmeaza sa se desfasoare proba (intre 2.860 si 4.300 m).
Motorul este cuplat la o cutie de viteze secventiala Sadev cu 6 viteze, dezvoltata special pentru a putea sa foloseasca la maxim puterea motorului permitand schimbari de viteza precise si rapide. Solutiile aerodinamice dezvoltate pentru Dacia Duster No Limit nu sunt decat arareori permise de regulamentele de concurs. Prezinta particularitati care au fost validate in tunelul aerodinamic. Eleroanele din spate sunt cu adevarat impresionante.
Jean-Philippe Dayraut visa de multa vreme sa participe la competitia de la Pikes Peak cu un vehicul exceptional. El i-a convins pe cei de la Dacia si pe echipele Renault Sport Technologies sa se lanseze impreuna in aceasta aventura extraordinara. Cursa de coasta de la Pikes Peak, lunga de 20 km, este o proba unde motricitatea este foarte importanta si unde aderenta variaza in functie de portiunile de drum, cu un traseu compus 50% din tronsoane de asfalt si 50% din tronsoane neasfaltate. Doar pilotii profesionisti cu experienta pe circuit si pe gheata pot avea pretentia sa castige cursa. Jean-Philippe Dayraut, care detine 6 titluri de campion al Frantei pe circuit (monopost si Super Touring), as pe gheata, triplu castigator si detinator al titlului Trofeul Andros, este un pilot stapan pe situatie.
Recordul actual in categoria Unlimited: este de 10’01”42 si a fost stabilit de japonezul Tajima Nobuhiro (Suzuki), in 2007.