Toamna acestui an va fi una plina pentru Opel, marca urmand sa lanseze pe piata trei noi modele de referinta in gama: Ampera, primul Opel electric cu autonomie extinsa, noua generatie Zafira Tourer si modelul sport compact cu trei usi, Astra GTC. Acesta din urma va avea premiera mondiala la Salonul de la Frankfurt, din septembrie.
Noul Astra GTC iese in evidenta prin designul atragator si promite o dinamica extraordinara la condus. Pentru o dinamica inbunatatita la rulare, toate versiunile modelului Astra GTC beneficiaza de o configuratie avansata pentru puntea fata datorita sistemului de suspensie fata de inalta performanta, HiPerStrut, care se imbina in mod armonios cu suspensia spate cu ingeniosul brat Watts, patentata de Opel, pentru un nivel unic de stabilitate si precizie in timpul conducerii. Un numar foarte mic de autovehicule deosebit de sportive din acest segment pot oferi o asemenea arhitectura sofisticata a puntii fata.
GTC este cel mai performant model al gamei Astra in ceea ce priveste designul si dinamica in timpul conducerii. Reprezentand intre 15-20% din numarul total de vanzari Astra, acesta va energiza cu siguranta vanzarile de compacte Opel, care au avut in Europa o o cota de piata de 11,4% in 2010, fata de 8,3% in 2009.
Noul Astra GTC este inspirat in mare masura din prototipul Opel GTC Paris prezentat toamna trecuta, la Salonul de la Paris. Un model compact cu cinci locuri, sportiv, cu aspect de coupe si proportii dramatice, Astra GTC are un design unic: nu prezinta niciun element exterior in comun cu celelalte modele din gama Astra, cu exceptia carcasei oglinzii retrovizoare exterioare si a antenei. Spre deosebire de modelul Astra cu cinci usi, garda la sol a modelului GTC este coborata cu 15 mm, in timp ce dimensiunile de baza ale sasiului sunt usor marite.
Ofera Astra GTC va cuprinde o gama completa de motorizari, de la un agregat accesibil de 100 CP, pana la unitati sportive, foarte puternice. Pentru inceput, Astra GTC este disponibil cu patru variante de motorizare, una diesel (2.0 CDTI de 164 CP) si trei pe benzina supraalimentate (1,4 litri de 103 si 120 CP, respective 1,6 litri de 180 CP). Mai multe sisteme de propulsie vor fi lansate aproape de data premierei mondiale de la Frankfurt. Versiunile cele mai sportive, inclusiv varianta OPC de inalta performanta vor fi lansate in 2012.
Noul Astra GTC dispune la tehnologii de ultima ora – a doua generatie a camerei video Opel Eye, functia de recunoastere a semnelor rutiere (TSR), sistemul de avertizare la parasirea benzii de rulare (LDW), a patra generatie a sistemului de faruri adaptive Bi-Xenon (AFL 4) s.a.
Modelul Astra GTC a fost proiectat si dezvoltat in cadrul Centrului International de Dezvoltare Tehnologica din Russelsheim si va fi fabricat la Gliwice, in Polonia. Preturile pentru Romania vor fi comunicate in toamna, cand modelul se va putea si comanda. In prezent, doar o parte dintre tarile europene au deschis comenzile.