Rezultatul din Grecia reprezinta a 22-a dubla pentru Citroen in WRC, un record remercabil. Dupa cel de-al 100-lea podium in mondialul de raliuri, Loeb si Elena si-au marit avansul in clasamentul pilotilor, iar echipa Citroen Total in cel al constructorilor.
Prima zi din Raliul Acropole a fost dominata de modelul Citroen DS3 WRC, care a fost cel mai rapid pe cele sase probe speciale. Petter Solberg a profitat de pozitia la start si a luat un avans de aproape un minut fata de echipajele Citroen Total. Sebastien Loeb si Daniel Elena au terminat ziua pe locul secund, iar Sebastien Ogier si Julien Ingrassia pe locul patru.
Dupa ziua a doua, una foarte lunga si dificila, echipajele Loeb – Elena si Ogier – Ingrassia au urcat pe primele doua pozitii in clasamentul general, recuperand diferenta care-i despartea de Solberg – Patterson dupa prima zi din Grecia. Inaintea ultimei zile, echipajele Citroen Total erau separate de doar 2,2 secunde.
Ultima zi din Raliul Acropole, in comparatie cu primele doua, a fost doar una de sprint, cu doar 65 km de proba speciala. Totusi, cele doua treceri pe Aghii Theodori – o proba care a decis destul de des deznodamantul raliului – puteau schimba complet ierarhiile. Sebastien Loeb, liderul clasamentului cu un avans de 2,2 secunde, stia ca va fi dificil sa se lupte pentru victorie din pozitia in care se afla. Dupa prima trecere, Ogier a preluat conducerea cu un avans de doar o zecime de secunda. Loeb a revenit pe urmatoarea speciala si s-a instalat din nou pe prima pozitie cu un avans de doar o zecime.
In timp ce Loeb spunea ca a mers perfect pe Aghii Theodori 2, Ogier a reusit sa fie mai rapid cu 6,2 secunde in duelul direct cu colegul sau de echipa. Revenit pe prima pozitie, Ogier a reusit sa-si mareasca avansul la peste 10 secunde dupa cea de doua trecere pe speciala New Pissia 2. Pe Power Stage, ultima proba a raliului, lunga de 4 km, nu s-a schimbat nimic, Ogier fiind mai rapid cu 9 miimi decat Loeb. Pentru evolutia din Power Stage, pilotii Citroen au mai primit trei (Ogier), respectiv doua puncte (Loeb).
Urmatoarea etapa din WRC este Raliul Finlandei, programat in perioada 28-30 iulie 2011.
Clasament final – Raliul Acropole 2011 (etapa 7 din 13):
1. S. Ogier – J. Ingrassia (Citroen DS3 WRC) 4h04’44,3”
2. S. Loeb – D. Elena (Citroen DS3 WRC) +10,5”
3. M. Hirvonen – J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +13,4”
4. P. Solberg – C. Patterson (Citroen DS3 WRC) +38,7”
5. H. Solberg – I. Minor (Ford Fiesta RS WRC) +5’24,7”
6. M. Wilson – S. Martin (Ford Fiesta RS WRC) +6’54,6”
7. K. Raikkonen – K. Lindstrom (Citroen DS3 WRC) +8’29,3”
8. J. Hanninen – M. Markkula (Skoda Fabia S2000) +11’34,6”
9. JM. Latvala – M. Anttila (Ford Fiesta RS WRC) +13’08,8”
10. D. Kuipers – F. Miclotte (Ford Fiesta RS WRC) +15’10,0”
Clasament piloti:
1. Sebastien Loeb 146 p.
2. Mikko Hirvonen 129 p.
3. Sebastien Ogier 124 p.
Clasament constructori:
1. Citroen Total 250 p.
2. Ford Abu Dhabi 195 p.
3. M-Sport Stobart Ford 87 p.