Ambele prototipuri Chevrolet, Miray si Colorado Rally, care isi vor serba premiera europeana la Frankfurt, personifica principiile de design ale marcii si duc tendintele actuale din segmentul in care se incadreaza cu un pas inainte, in viitor. In timp ce Colorado Rally prefigureaza generatia urmatoare de camionete de dimensiuni medii, modelul cu aspect futurist Chevrolet Miray imbina exteriorul inspirat de un avion de lupta cu o tehnologie avansata de propulsie hibrida.
Prototipul Colorado Rally, cu tractiune integrala si cabina dubla, prezentat in premiera mondialala Salonul Auto de la Buenos Aires, emana putere prin fiecare centimetru patrat al caroseriei. Cu atitudinea sa indrazneata, latimea mare si jantele de 18 inch, din aluminiu, cu pneuri adaptate deplasarilor de teren acoperit cu noroi si amortizoare specifice autovehiculelor de curse, a doua versiune a camionetei Colorado de dimensiuni medii transmite durabilitate si performanta. Prima versiune a modelului de prezentare Colorado a fost prezentatain premierala Salonul de la Bangkok, in luna aprilie a acestui an.
Farurile de dimensiuni mari cu tehnologie LED, grila radiatorului dubla specifica marcii Chevrolet, o capota a motorului sculptata cu atentie si aripile puternice, armate cu fibra de sticla, definesc partea din fata a modelului Colorado. Cate doua lumini suplimentare, amplasate pe marginea frontala a acoperisului si pe oglinzile laterale, geamurile acrilice specifice autovehicule de curse, cu fante de aer si carligele de remorcare, fata si spate, scot in evidenta caracteristicile off-road ale autovehiculului. Prototipul este propulsat de un motor turbodiesel cu o cilindree de 2,8 litri si este dotat cu doua troliuri integrate in bara de protectie fata si spate.
In interior, inginerii de design s-au axat pe caracterul ergonomic, pe siguranta si functionalitate. Interiorul este dominat de o culoare de cenusiu inchis, care contrasteaza placut cu vopseaua argintie a celulei de siguranta a cabinei si detaliile metalizate. Scaunele sunt tapitate cu neopren si au cusaturi de culoare portocalie, iar partea superioara a panoului de instrumente este imbracata in piele texturata.
Un volan performant, creat pentru manevre agresive, asista soferul la deplasarea pe teren accidentat. Acesta este prevazut cu LED-uri integrate, care functioneaza ca un tahometru cu afisare rapida. Ghidarea catre destinatie este asigurata de un sistem de navigatie prin satelit, amplasat in partea frontala. Centurile de siguranta cu prindere in cinci puncte ale modelului Colorado sunt fixate direct de celula de siguranta a cabinei. In acelasi timp, un sistem specific pentru stingerea incendiilor asigura stingerea rapida a oricarui incendiu aparut in cabina sau compartimentul motorului.
Fiind prezentat in premiera la Salonul de la Seoul care a avut loc in luna martie, anul acesta, prototipul Chevrolet Miray aduce o noua interpretare elementelor tipice de design ale marcii Chevrolet, dar in acelasi timp aduce un tribut mostenirii lasate de autovehiculele sport Chevrolet. Miray este propulsat de doua motoare electrice montate frontal, alimentate cu o baterie de 15 kW, pentru o accelerare rapida si zero emisii de gaze in traficul urban.
Cu dimensiuni mici si decapotabil, la fel ca modelul Monza SS din anul 1963, si usor si hotarat ca modelul Corvair Super Spyder din anul 1962, prototipul Miray are un fuzelaj aerodinamic ce aminteste de avioanele delupta moderne. Grila radiatorului dubla este flancata de farurile cu tehnologie LED, cu noile lampi diurne specifice marcii Chevrolet. Aripile fata si spate evoca modelul Chevrolet Corvette din trecut si exprima spiritul sportiv al prototipului. Spoilerele din fibra de carbon, amplasate la colturi, asigura controlul deportantei si al fluxului de aer. Vazuta de sus, cabina are o forma unica, de diamant.
Partea laterala a caroseriei, in forma de sageata, este fabricata din material plastic armat cu fibra de carbon (CFRP) si fibre de carbon. O linie franta caracteristica, cu lumina ambientala dedesubt, creeaza o linie impetuoasa de lumina atunci cand autovehiculul se afla in miscare, conferind o stralucire calda caroseriei sculpturale. Portierele cu deschidere verticala, in stilul autovehiculelor de curse de la Le Mans, subliniaza aspectul rasat al prototipului Miray.
Interiorul prototipului este caracterizat de un amestec de aluminiu slefuit, piele naturala, material textil de culoare alba si suprafete cu aspect de metal lichid, pentru un efect general care sa imbine rapiditatea cu aspectul sculptural. Interiorul este inconjurat de o carcasa din fibra de carbon, care ii confera o greutate redusa si, in acelasi timp, o structura rigida. Postul de conducere dublu, care inconjoara soferul si pasagerul din fata, a fost inspirat de modelul emblematic Chevrolet Corvette: acesta se concentreaza asupra soferului, dar in acelasi timp implica total pasagerul din fata in experienta conducerii.
Ecranul tactil central se extinde in jos, cu linii cursive, spre un suport din aluminiu, evocand botul unui avion de lupta, cu trenul de aterizare coborat. Iluminarea ambientala, care incepe de la partea superioara a panoului de instrumente si se revarsa in zona spatarelor scaunelor, adauga o senzatie de lux. Un detaliu interesant este butonul de pornire, amplasat central. La apasarea acestuia, panoul de instrumente retractabil, montat pe coloana de directie, se ridica precum capacul cabinei unui avion cu un singur loc si „proiectia interactiva” apare pe suprafata alba. Camerele video retractabile pentru vedere in spate, care inlocuiesc oglinzile retrovizoare traditionale, se extind prin actionare electrica de la geamurile laterale. In cazul deplasarii in zone urbane, camera video indreptata in fata functioneaza in combinatie cu sistemul GPS, pentru a suprapune informatiile sistemului de navigatie cu imaginile video in timp real.
Sistemul de propulsie „pe jumatate electric”, amplasat in cea mai mare parte in spatiul din spatele si de sub sofer, a fost creat pentru a performante maximesi eficienta sporita din punct de vedere al consumului de carburant. Cele doua motoare electrice de 15 kW, montate frontal, sunt alimentate de o baterie litiu-ion de 1,6 kWh, care este reincarcata prin utilizarea energiei de franare regenerativa. Tractiunea poate fi comutata intre rotile din fata si cele din spate. Un motor supraalimentat, cu cilindree de 1,5 litri si 4 cilindri, montat in spatele postului de conducere, se alatura motoarelor electrice, pentru a asigura o conducere performanta.
Un sistem de transmisie cu ambreiaj dublu elimina necesitatea unui convertizor de cuplu, asigurand astfel posibilitatea reducerii dimensiunii motorului. Schimbarea treptelor de viteza se face rapid si cu fermitate, schema treptelor de viteza fiind reglata pentru a imbunatati vitezamaxima in modul performanta. Un sistem start-stop functioneaza in combinatie cu sistemul de transmisie cu ambreiaj dublu al prototipului Miray.