Noul 458 Spider se alatura modelului 458 Italia, largind astfel gama automobilelor Ferrari cu motor V8 amplasat central spate. Modelul ofera noi solutii ingenioase, manevrabilitate si performante in configuratia decapotabila. Automobilul este echipat cu un hard top retractabil, o inovatie brevetata Ferrari care reprezinta o premiera mondiala pentru un automobil sport din acest segment.
Ferrari 458 Spider este propulsat de motorul V8 de 4,5 litri, cu injectie directa si aspirat normal. Motorul a fost desemnat International Engine of the Year (Motorul Anului in lume) in 2011, pentru excelenta tehnologica in ceea ce priveste reactivitatea, performanta, economia de carburant si rafinamentul. Puterea este transmisa la sol prin ingeniosul dublu-ambreiaj Ferrari tip F1 cu padele de schimbare a vitezelor ce functioneaza prin sofisticatul E-Diff care, la randul sau, este integrat la sistemul de control al tractiunii F1-Trac si la ABS-ul de inalte performante pentru un maxim de manevrabilitate dinamica.
Cateva din caracteristicile masinii, precum reglajul electronic al pedalei de acceleratie sau miscarea suspensiei multilink, au fost calibrate special pentru a garanta cea mai mare sportivitate si o placere a pilotajului unica in configuratia decapotabila, in acord cu traditia modelelor Spider de la Maranello. Chiar si sunetul motorului a fost modificat pentru ca ocupantii masinii sa fie absorbiti in totalitate de experienta unica a conducerii unui Ferrari decapotabil.
Fabricat integral din aluminiu, acoperisul rigid al 458 Spider ofera mai multe avantaje fata de traditionalul soft-top, precum greutatea (25 kg mai usor) si timpul de deschidere (doar 14 secunde). Integrat in linia masinii, acoperisul rigid a fost conceput sa incapa in compartimentul situat chiar in fata motorului, fara sa compromita in vreun fel aerodinamica sau performantele masinii. Micul spatiu necesar pentru a gazdui acoperisul a permis designerilor sa adauge un spatiu generos de bagaje chiar in spatele scaunelor.
Partea din spate a masinii este caracterizata prin forma inovatoare desenata sa optimizeze fluxul aerului catre motor si catre radiatoarele de ulei ale ambreiajului si cutiei de viteze. Pentru un maxim de confort in timpul mersului si in configuratia decapotabila, 458 Spider este dotat cu un paravant reglabil electric. Designul a fost perfectionat pentru a incetini si distribui curentul de aer din cockpit, ceea ce permite pasagerilor sa poarte o conversatie chiar si la viteze de peste 200km/ora.
Noile solutii tehnice ale sasiului garanteaza un nivel identic de rigiditate structurala atat cu sau fara acoperis. Rezultatul este o masina extrem de placuta de condus, ce aduce performante extreme si o reactivitate ce a caracterizat intotdeauna berlinetele decapotabile Ferrari.
Forza Rossa, reprezentantul oficial Ferrari in Romania, va primi anul viitor 12 automobile Ferrari 458 Spider, iar 10 din acestea au fost deja vandute inca din vara anului trecut, atunci cand s-au facut publice primele teste. Doua unitati mai sunt in prezent disponibile pentru clientii interesati.