Pentru tripleta germana formata din Volkswagen, Daimler si BMW, prima jumatate a acestui an s-a incheiat cu cele mai bune rezultate financiare din istoria acestor producatori. Volumele in crestere explica, in parte, aceste rezultate.
Comparativ cu rivalii lor francezi, germanii stau foarte bine atat in privinta vanzarilor, cat si in termeni financiari. Daca este luata in considerare strict activitatea de productie auto (fara componente si finantare), marja operationala in cazul PSA (Peugeot – Citroen) este de doar 1,8%, in timp ce la Renault este de 2,2%. Germanii au performante net superioare: 7,8% pentru Grupul Volkswagen si 14% pentru Grupul BMW.
VW si-a dublat, practic, marja operationala – 6,1 miliarde de euro in primul semestru din 2011, comparativ cu 2,8 miliarde in perioada similara din 2010. Audi are cea mai mare marja din grup, cu 11,8%, Volkswagen are 4,5%, SEAT e inca in deficit, iar Skoda a atins 7,6%.
Grupul Daimler a raportat o marja operationala de 4,6 milliarde de euro, in crestere cu 40%. Este cea mai buna perioada din istoria companiei si un rezultat peste cele mai optimiste previziuni.
Cele mai bune performante sunt insa la Grupul BMW, care a avut o marja operationala de 14% (include si activitatile financiare si cele ale diviziei moto). Astfel, beneficiul operational pe primul semestru din 2011 a ajuns la 4,7 miliarde de euro (dublu fata de anul trecut), pentru o cifra de afaceri de 33,9 miliarde (in crestere cu 22%). Strict pe partea de productie auto, marja operationala BMW, pe primul semestru din 2011, a fost de 13,2%.