Echipa Citroen Total a obtinut a treia dubla din acest sezon in Raliul Germaniei. Sebastien Ogier si Julien Ingrassia au castigat pentru prima oara pe asfalt, fiind urmati de Sebastien Loeb si Daniel Elena. Pentru Citroen aceasta a fost victoria cu numarul 78 in Campionatul Mondial de Raliuri FIA, devenind astfel constructorul cu cele mai multe victorii din acest sport. In plus, modelul DS3 WRC a stabilit si recordul de 8 victorii consecutive.
Prima zi din Raliul Germaniei s-a desfasurat in zona viticola Mosell si pilotii au avut de parcurs doua bucle de cate trei probe. Cu cateva minute inaintea startului, norii de deasupra parcului de service din Trier le-au atras atentia echipajelor ca vremea se poate schimba oricand. In aceste conditii, echipa Citroen Total, care se bazeaza pe serviciile oferite de Meteo France, a ales un mix de pneuri constand in patru pneuri Michelin de compozite soft si doua pneuri de compozitie hard. Cu aceasta strategie, Sebastien Loeb si Daniel Elena au terminat ziua pe prima pozitie, urmati la 7,4 secunde, de Sebastien Ogier si Julien Ingrassia.
Ziua a doua a fost insa una cu ghinion pentru Sebastien Loeb si Daniel Elena, echipaj care a obtinut multe dintre victoriile din Germania pe speciala Panzerplatte. De data aceasa insa campionul mondial en-titre a facut pana in ultima proba speciala din ziua secunda si a pierdut prima pozitie in favoarea colegului sau de echipa, Sebastien Ogier. Chiar si asa, inaintea ultimei zile, cele doua echipaje Citroen Total aveau cele mai mari sanse sa obtina o dubla in Germania.
La fel ca vineri, in prima zi, specialele de duminica au fost programate in zona viticola de langa Moselle. Si, tot la fel ca vineri, norii s-au strans exact in momentul in care masinile au plecat din parcul inchis din Trier. Meteo France a prognozat ca va ploua pe probe si de aceea mecanicii Citroen Racing au schimbat setarile suspensiei, iar pilotii au plecat cu cele doua modele DS3 WRC echipate cu pneurile Michelin Pilot Sport de compozitie soft.
Pe prima proba a zilei, Dhrontal, nu erau decat cateva portiuni ude, iar cele doua echipaje Citroen Total nu au riscat nimic. Urmatoarea proba, Moselwein, a fost uda complet, iar alegerea pneurilor de compozitie soft i-a ajutat pe Ogier si Loeb sa scape fara probleme de aici. Loeb a fost cel mai rapid pe probele 17 si 18 si obiectivul sau a fost sa castige si cele 3 puncte bonus acordate pentru victoria pe ultima proba. Campionul mondial a atacat la maximum pe strazile din Trier si a obtinut cele trei puncte, fiind urmat de Ogier care a primit doua puncte bonus.
„Trebuie sa spun ca nu m-am gandit niciodata la victorie aici pentru ca trebuia sa lupt impotriva lui Seb care nu a pierdut niciodata in Germania si care este foarte rapid pe asfalt. Sunt foarte incantat ca am castigat si ca am dovedit ca suntem foarte rapizi si pe aceasta suprafata. Aceasta victorie ne face sa fim si mai motivati pentru finalul de sezon. Poate nu sunt in cea mai buna postura, dar voi lupta pentru titlu atat timp cat mai exista sanse matematice”, a spus Ogier.
Urmatoarea etapa din WRC este Raliul Australiei, programat in perioada 8-11 septembrie 2011.
Clasament final – Raliul Germaniei 2011 (etapa 9 din 13):
1. S. Ogier – J. Ingrassia (Citroen DS3 WRC) 3h32’15,9”
2. S. Loeb – D. Elena (Citroen DS3 WRC) +39,8”
3. D. Sordo – C. Del Barrio (MINI John Cooper Works WRC) +1’55,6”
4. M. Hirvonen – J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +2’43,7”
5. P. Solberg – C. Patterson (Citroen DS3 WRC) +3’48,0”
6. K. Raikkonen – K. Lindstrom (Citroen DS3 WRC) +7’24,6”
7. H. Solberg – I. Minor (Ford Fiesta RS WRC) +7’45,9”
8. A. Araujo – M. Ramalho (MINI John Cooper Works WRC) +9’29,8”
9. P. Van Merksteijn – E. Mombaerts (Citroen DS3 WRC) +10’01,6”
10. D. Kuipers – F. Miclotte (Ford Fiesta RS WRC) +10’09,0”
Clasament piloti:
1. Sebastien Loeb 192 p.
2. Sebastien Ogier 167 p.
3. Mikko Hirvonen 156 p.
Clasament constructori:
1. Citroen Total 333 p.
2. Ford Abu Dhabi 242 p.
3. M-Sport Stobart Ford 105 p.
Foto: Citroen Romania