Citroen a dezvoltat un mijloc de transport high-tech, denumit Tubik, care are o singura idee centrala: placerea de a calatori. Ca inspiratie, a folosit legendarul “Tub”, primul vehicul comercial cu usile culisabile, produs, impreuna cu succesorul sau, Type H, intre 1948 si 1981.
Proiectul Multicity este rezultatul studiilor Citroen legate de mobilitate. Acest proiect a devenit deja realitate prin lansarea in Franta a portalului online Citroen Multicity, un planificator de calatorii ce ia in calcul toate modalitatile de transport (masina, tren, avion, etc) pentru a facilita deplasarea. Astazi, proiectul Multicity mai face inca un pas inainte, oferind o noua solutie: Tubik, un concept car menit sa reinvie adevarata semnificatie a calatoriei.
Societatea este in schimbare, la fel si ideea de familie. Sociologii vorbesc despre „grupuri afective” pentru a descrie aceasta schimbare ce include atat familii, cat si grupuri de prieteni. Aceste „grupuri afective”, care nu mai sunt limitate la patru sau cinci membri, au nevoie de a calatori impreuna, fara a-si lasa bagajul acasa din cauza lipsei spatiului.
Aceasta este provocarea la care raspunde conceptul Tubik, un vehicul cu 9 locuri ale carui caracteristici si stil reflecta prestigiul unui sedan modern. Tubik a fost inspirat de modelul Type H, renumitul model Citroen poreclit „Tubul” de catre publicul larg (numele predecesorului sau). Echipele de design Citroen i-au conferit conceptului Tubik un stil distinctiv, neobisnuit, utilizand culori si materiale care au ca scop satisfacerea celor mai inalte standarde in termeni de sofisticare si confort.
Pentru a reinvia placerea de a calatori, Tubik creaza o capsula in stil lounge dedicata confortului si relaxarii. Scaunele modulare, ce pot fi dispuse in diferite moduri (semi-intinse, fata in fata, etc.) si tehnologia disponibila la bord (ce include un ecran central gigant si sunet spatial de inalta definitie) transforma interiorul intr-o zona pentru locuit si interactiune sociala. Calatoria devine la fel de importanta ca destinatia!
Este nevoie de un tren de rulare inovator pentru a oferi spatiu generos si a tine sub control consumul de carburant. Tehnologia Hybrid4 rezolva insa aceasta ecuatie. Datorita tehnologiei full-hybrid si a eforturilor de a imbunatati coeficientul aerodinamic, emisiile de CO2 ale lui Tubik sunt comparabile cu cele ale unui sedan conventional.
Avand o forma asemanatoare cu cea a predecesorului sau, Tubik este suficient de spatios (2,08 m latime, 2,05 m inaltime si 4,80 m lungime) pentru a transporta 9 pasageri. Partea frontala, ce se deosebeste de caroserie, ne duce cu gandul la metalul incretit caracteristic modelului Citroen Type H, in timp montantii ce incadreaza parbrizul amintesc de cele doua incretituri caracteristice modelului Type H.
Pentru ca Tubik sa inspire si mai multe siguranta, designerii Citroen au combinat doua culori contrastante: culoarea gri metalizata a caroseriei acopera culoarea alb perlat la fiecare capat, construind pozitia motorului cu combustie interna (in fata) si a motorului electric (in spate) folosite de catre trenul de rulare diesel full-hybrid.
Atunci cand urci la volanul conceptului Tubik intri intr-un univers cu finisaje exceptionale construit in jurul soferului. Aceasta zona este dominata de ceea ce designerii Citroen numesc „cyclotron”, un sistem ce grupeaza – intr-o linie circulara – scaunul, pedalele, volanul si display-ul central circular. Culoarea gri aliminiu a caroseriei este prezenta si pe cyclotron, pentru a accentua stilul sau robust, protector.
Odata instalat in scaunul de piele neagra full-grain, soferul este identificat de un sistem de recunoastere a amprentei. In jurul lui/ei, toate informatiile necesare pentru navigatie sunt disponibile pe head-up display si pe ecranul pozitionat in centrul volanului. Pentru a vedea ce se intampla in spatele vehiculului, un ecran proiecteaza imagini de la camere de luat vederi.
Habitaclul este o capsula in stil lounge. Aceasta zona a fost construita cu materiale imprumutate din lumea arhitecturii si designului interior: scaune de pasla, spatare si panouri de usi din matase si podea din piele. Iluminatul ambiental al cabinei scoate in evidenta nuantele si materialele.
Pasagerii pot dispune cele trei randuri de scaune cum doresc. Pentru confort maxim, fiecare scaun este independent. Primele doua randuri de scaune permit pasagerilor sa stea cu fata spre directia de mers sau fata in fata. Randul din mijloc poate acomoda trei persoane sau, in mod alternativ, poate fi transformat intr-o masa de dimensiuni mici, poate fi pliat partial pentru a elibera o zona de 2mp sau poate fi strans complet pentru a crea un aranjament al scaunelor in stil mediteranean. Configuratia este ideala pentru relaxare. Pasasgerii devin spectatori, bucurandu-se de ecranul multimedia imens in pozitie semi-intinsa.