Anul 2011 marcheaza debutul unei game extinse de motorizari BMW. Primul motor pe benzina cu patru cilindri si tehnologie TwinPower Turbo a debutat in primavara acestui an pe BMW X1 xDrive28i. BMW revine la motoarele pe benzina de patru cilindri turbo dupa mai bine de 40 de ani, dupa ce, in anii 70, BMW prezenta legendarul 2002 Turbo. Era unul dintre modelele sportive apartinand Noii Clase, gama de modele care marca revenirea financiara a marcii si care se lansa cu exact 50 de ani in urma, la Salonul Auto de la Frankfurt din 1961.
Alaturi de mai multe versiuni de motorizari de patru cilindri de 1,6 si 2,0 litri benzina, BMW a revizuit si gama de motorizari diesel de patru si sase cilindri. Dupa ce, cu versiunea BMW Seria 1123d Coupe, BMW era primul producator care depasea bariera de 100 CP per litru pentru propulsoare diesel, gama de motorizari include acum o versiune de 2,0 litri si 218 CP si una de 3,0 litri si 313 CP.
In total, incluzand si cele doua motorizari de 1,6 litri benzina care debuteaza pe Seria 1, din luna septembrie 2011 sunt introduse nu mai putin de 7 motorizari noi pe un spectru larg de modele, de la BMW Z4, pana la BMW Seria 5, de la BMW X1, pana la BMW Seria 6.