Suzuki anunta, pentru cea de a 64 editie a Salonului Auto de la Frankfurt (IAA 2011), doua noutati care fac condusul mai incitant si mai responsabil fata de mediu: noul Suzuki Swift Sport si Suzuki Burgman Fuel Cell Scooter, un scuter cu propulsie pe hidrogen.
Prima generatie a citadinei sportive Suzuki Swift Sport a castigat aprecierea presei si clientelei datorita calitatilor sale dinamice. Noul model este pregatit cu aceleasi argumente, insa la standarde si mai ridicate. In primul rand a fost proiectat un propulsor complet nou dedicat versiunii sport a hatchback-ului Swift. Acesta are o capacitate de 1,6 litri si dezvolta 136 CP si 160 Nm.
Motorul este cuplat la o cutie de viteze manuala cu 6 trepte dezvoltata special pentru noul Swift Sport. Aceasta permite exploatarea performantelor propulsorului in conditiile unui consum de combustibil redus. Implicit, emisiile de noxe sunt si ele rezumate.
Tinuta de drum sportiva este datorata si noii arhitecturi a suspensiilor puntii posterioare, precum si noilor amortizoare cu arcuri montate pe puntea anterioara. Acestea ofera o stabilitate crescuta in viraje si la viteze mari. De altfel, siguranta este o caracteristica a noii generatii Suzuki Swift. Iar modelul Sport dispune de ESP (sistem de control electronic al stabilitatii) si sapte airbag-uri (inclusiv airbag-uri tip cortina si airbag pentru protejarea genunchilor soferului, amplasat sub coloana de directie), care completeaza protectia oferita de structura sa foarte rigida prevazuta cu zone cu deformare controlata care absorb forta coliziunilor.
Standul Suzuki de la Frankfurt va gazdui anul acesta si scuterul cu propulsie cu hidrogen conceput de Suzuki Motor Corporation impreuna cu Intelligent Energy, o companie specializata in tehnologiile care utilizeaza hidrogen. Suzuki Burgman Fuel Cell Scooter a fost pentru prima oara expus la Salonul Auto de la Tokio in 2009, iar in 2011 a devenit primul vehicul cu propulsie pe hidrogen omologat pentru producerea si comercializarea in Uniunea Europeana.
Sistemul de propulsie al scuterului este compus dintr-un cilindru de hidrogen care reactioneaza cu oxigenul pentru a produce electricitate. Forta motrica este oferita de o baterie litiu-ion, iar singurul gaz emis de scuter este apa sub forma de vapori. O particularitate a scuterului Suzuki este ca bateria nu necesita reincarcare. Aceasta se incarca singura cand vehiculul accelereaza sau decelereaza, producand putere cat timp are hidrogen si oxigen.