Skoda isi continua ofensiva de produse introducand cel de-al saptelea model din gama. Prin intermediul modelului Citigo, care are o lungime de 3,56 m, producatorul din Mlada Boleslav intra in segmentul A00. Citigo va debuta anul acesta pe piata de provenienta, din Cehia. Alte piete europene vor urma la inceputul verii lui 2012. Citigo ofera utilizarea la maximum a spatiului si locuri pentru patru pasageri. Va fi lansat in versiunea de caroserie cu 3 usi, iar versiunea cu 5 usi va fi disponibila din 2012.
“Citigo reprezinta unul dintre pilonii strategiei noastre de dezvoltare. Acesta paveaza drumul pe care marca noastra va patrunde intr-un segment foarte promitator,” declara Winfried Vahland, presedintele Consiliului de Administratie Skoda. “Noul produs corespunde in totalitate filosofiei corporate a marcii Skoda, exprimata prin sloganul Simply Clever. In ciuda dimensiunilor sale mici, acesta ofera un spatiu interior amplu, dar este si surprinzator de agil si atractiv in ceea ce priveste elementele de design si tehnologiile utilizate. Desi Citigo este un automobil de dimensiuni mici, este totusi unul tipic Skoda – si astfel se potriveste perfect cu planurile noastre”.
Designerii au reusit sa ofere masinii o imagine originala, care spune, inca de la prima privire: aceasta este noua Skoda. Grila cu lamele, a radiatorului, incadrata de o rama cromata si de farurile cu forme precise, ofera masinii imaginea tipica a unui automobil Skoda. Designerii au facut o treaba fantastica si pentru restul caroseriei. Cu o lungime de 3,56 metri, o latime de 1,65 metri si o inaltime de 1,48 metri, Citigo este unul dintre cele mai mici autovehicule din segmentul sau. Volumul compartimentului pentru bagaje este de 251 de litri. Acesta poate fi extins la 951 de litri, prin plierea scaunelor din spate.
Grupurile tinta sunt soferii tineri, familiile tinere si, de asemenea, asa-numitii “best agers”, care cauta o a doua sau chiar o a treia masina. Acestia sunt clienti care sunt foarte sensibili in privinta pretului si au o abordare rationala in ceea ce priveste automobilele, dar, pe de alta parte, au pretentii foarte mari in ceea ce priveste calitatea, caracterul practic, designul si siguranta. Odata cu Citigo, Skoda doreste sa castige noi categorii de clienti, pentru care, pana in prezent, nu a existat nicio oferta potrivita in segmentul masinilor mici. Vahland: “Putem observa ca cererea pentru automobile mici, cu un consum redus, la un pret favorabil si care au costuri de rulare rezonabile, este in crestere. Noul automobil mic de la Skoda reprezinta o reactie la aceasta tendinta. Patrundem pe un teren nou, iar Citigo va atrage multi clienti, mai ales pe pietele din Europa”.
Citigo pune accent pe siguranta. Pentru prima data intr-un autovehicul Skoda, designerii au utilizat un airbag lateral cap-torace, pentru a proteja atat capul soferului cat si pe cel al pasagerului din fata, iar impreuna cu alte elemente, acesta formeaza un pachet de siguranta exemplar pentru aceasta clasa. In plus, siguranta activa este semnificativ marita de noul sistem de asistenta la franare “City Safe Drive”. Acest sistem este activat automat la viteze mai mici de 30 km/ora, iar un senzor laser identifica pericolul unei coliziuni. Impreuna cu Volkswagen up!, din care este derivata, Citigo este, in prezent, singura masina din segmentul automobilelor mici, care ofera un sistem de franare automat in caz de urgenta.
La lansarea modelului Citigo, vor fi disponibile doua motoare noi, pe benzina, cu 3 cilindri, de 1,0 litri si puteri de 60 CP si 75 CP. In versiunea economica Green Tec, consumul mediu este de 4,2 l/100 km si respectiv 4,3 l/100 km.