Deocamdata este doar un zvon, insa cum nu iese fum fara foc, noutatea merita consemnata, chiar daca nu are statut oficial. Se pare ca Volkswagen lucreaza la un sistem de dezactivare a unor cilindri, pentru motoarele sale de capacitate mica, cu 4 cilindri in linie.
Aceasta solutie tehnica, denumita "cylinder on demand", nu mai este o noutate in domeniul auto. Ea este deja implementata de unii constructori, la motoare de cilindree mare, gen V8. Recent, chiar Audi, marca din grupul VW, a anuntat ca tripleta formata din noile S6, S7 si S8 va beneficia de un astfel de sistem.
Noutatea, in cazul de fata, consta in faptul ca producatorul german intentioneaza sa aplice aceasta solutie de reducere a consumului la motoare mici, de 1,6 sau chiar 1,4 litri, pe benzina si diesel. Atunci cand nu este necesara prea multa putere, doi din cei patru cilindri ar putea fi dezactivati, iar diferenta in functionare ar fi aproape imperceptibila, sustin specialistii. Primele modele din grupul german care ar urma sa beneficieze de aceasta noutate sunt VW Polo si Audi A1, cu motor 1.4 TSI.