Sedanul Honda Accord Facelift, model 2012, isi face debutul in Romania incepand cu luna octombrie 2011, la preturi incepand de la 19.480 euro (fara TVA).
Modelul a trecut printr-o serie de modificari, evident, cu scopul imbunatatirii. Aspectul exterior restilizat este completat de modificari de detaliu ale finisajelor interioare. Alte imbunatatiri sunt la nivelul de emisii si economia de carburant, in cazul tuturor motoarelor. Confortul la rulare si manevrabilitatea au fost perfectionate, in timp ce sistemele Auto High-Beam Support si Active Cornering Lights debuteaza in gama Accord.
Modificari discrete, dar notabile, ale blocurilor optice si barelor de protectie completeaza modificarile de sub capota. Farurile au un aspect mai curat, mai proaspat, semnalizatoarele care anterior aveau culoarea chihlimbarului acum au finisaje clare. In cazul echiparilor de varf, farurile sunt bi-HID (xenon faza scurta si lunga) si dispun de sistemul Active Cornering Lights pentru o vizibilitate sporita pe timp de noapte. Grila a fost subtil redesenata si dispune acum de un contur cu finisaje cromate, in acelasi ton cu materialul folosit pentru exteriorul grilei, pentru o imagine mai sportiva. Nisele admisiei si farurilor de ceata au fost reprofilate, forma conica a acestor zone aducand un plus sportivitate si oferind un aspect mai ferm automobilului.
Spatele modelului Sedan a fost imbunatatit subtil, blocurile optice avand finisaje rosii pentru lumina de mers inapoi si indicatori care sa se asorteze, oferind un echilibru designului zonei. Stilul exclusivist al sedanului este completat de o garnitura cromata deasupra numarului de inmatriculare, pe majoritatea echiparilor. Elementele de design exterior sunt finisate cu trei noi culori – Alabaster Silver, Graphite Luster si Celestial Blue Pearl, pe langa cele disponibile pana acum.
Schimbarile de stil la exterior au fost completate de un numar de modificari subtile la interior, majoritatea echiparilor avand acum tapiterii din materiale noi pentru scaune si panourile usilor, schimband aspectul habitaclului. Spatiul pentru picioare in cazul majoritatii modelelor este acum iluminat cu albastru daca farurile sunt aprinse.
Performanta NVH (noise-vibrations-harshness) impresionanta a modelelor Accord a fost imbunatatita prin adoptarea unei spume de densitate marita in si sub capota si in zona bordului. Izolarea fonica de sub podea a fost de asemenea revizuita si imbunatatita prin utilizarea scuturilor fonoabsorbante pe tevile de esapament. Seria de tehnici de izolare fonica este completata cu o usoara crestere ( cu 0,9 mm) in grosime a lunetei, imbunatatind experienta pasagerilor.
Inginerii din Japonia au lucrat cu omologii lor din Germania si Marea Britanie pentru a rafina amortizoarele modelului Accord pentru o gama larga de conditii de drum intalnite in Europa. Ameliorarea detaliata a amortizoarelor duale a adus imbunatatiri atat in stabilitatea la viteze mari pentru deplasarea pe autostrada, cat si in confortul la rulare, chiar si pe drumuri proaste.
Una dintre cele mai vizibile schimbari la varful echiparilor Accord este adaugarea sistemului Active Cornering Lights, ce permite iluminarea sporita cand autovehiculul vireaza. Lumini suplimentare au fost integrate discret in blocurile optice, distribuind toata lumina catre lateralul vehiculului, pentru a ajuta soferul in conditii slabe de vizibilitate. Lampa de pe partea relevanta se va aprinde cand soferul semnalizeaza in directia respectiva sau cand volanul este rotit mai mult de 90 de grade. La mersul inapoi, ambele lampi vor fi activate pentru a asigura soferului o vizibilitate sporita in lateral.
O noua tehnologie in iluminare dezvoltata de Honda este sistemul de asistenta pentru faza lunga, care doteaza versiunile cu faruri bi-HID (xenon faza scurta si lunga). Acest sistem este controlat de o camera CMOS amplasata pe parbriz, in zona oglinzii retrovizoare. Camera detecteaza farurile sau stopurile vehiculelor din fata si reduce automat intensitatea luminii la faza scurta, daca faza lunga este activata. Acest sistem permite soferului sa se concentreze pe deplin la conditiile de drum, fara a fi nevoit sa controleze manual luminile.