Noul Mercedes Clasa M, in Romania
02.12.2011
        
Distribuie acest articol!   

Noua Clasa M de la Mercedes-Benz a fost lansata oficial in Romania. Chiar daca noul model este mult mai avansat tehnologic, mai eficient din punctul de vedere al consumului si mult mai performant, preturile noii Clase M sunt foarte apropiate de cele ale generatiei precedente. Pretul de lista (cu TVA) pleaca de la 55.676, pentru un ML 250 BlueTEC 4MATIC.

Pentru a marca lansarea pe piata a noii generatii a SUV-ului, care pana acum a fost comercializat in peste 1,2 milioane de exemplare, timp de opt luni de la lansarea pe piata, noua Clasa M va fi disponibila cu pachetul special Edition 1. Acesta include pachetul optic AMG pentru exterior si un interior impresionant. Primele modele comandate deja in Romania vor fi livrate catre clienti incepand cu aceasta luna.

Noile motorizari diesel BlueTEC precum si noua generatie a motoarelor pe benzina BlueDIRECT asigura o economie de combustibil exceptionala precum si o mai mare protectie a mediului inconjurator. In ceea ce priveste motorizarile diesel, ele sunt disponibile acum exclusiv in versiuni BlueTEC, exista un nou motor de baza mai mic si mai economic dar si un nou propulsor de top V6 CDI.

Motorul V6 al fostei versiuni ML 300 CDI BlueEFFICIENCY 4MATIC a fost inlocuit cu propulsorul diesel in patru cilindri de 2,2 litri folosit deja pe Clasa S, de exemplu. Consumul mediu anuntat pentru ML 250 BlueTEC 4MATIC este de 6 litri/100 km, cu 28% mai mic decat cel al modelului precedent.

Noul motor diesel de  top, ML 350 BlueTEC 4MATIC  este mai performant dar si mai economic. Acesta consuma cu 24% mai putin combustibil decat modelul precedent, ajungand acum la o valoare de 6,8 litri/100 km. Datorita tehnologiei AdBlue,  toate motoarele diesel ale noii Clase M indeplinesc deja standardele Euro 6, in vigoare din 2014.

Motorul pe benzina ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY este echipat cu noul sistem de injectie directa Mercedes-Benz, fiind mai puternic, mai performant dar si mai economic. Conform schemei de  testare NEDC, noua Clasa M consuma in medie 8,5 litri/100 km. Acest motor indeplineste standardele Euro 5.

Valorile de consum exceptionale sunt obtinute cu ajutorul tehnologiei BlueEFFICIENCY care reuneste mai multe masuri tehnice adoptate special pentru scaderea consumului de carburant. Functia ECO start/stop este standard, iar cutia 7G-TRONIC PLUS a fost setata special pentru a ajuta la obtinerea unor valori de consum foarte bune. Deisgur, si coeficientul aerodinamic foarte bun de 0,32 ajuta decisiv la obtinerea acestor valori de consum.

Chiar si versiunea standard a Clasei M ofera un nivel foarte ridicat de confort, manevrabilitate cu tenta sportiva pe sosea si caracteristici senzationale in off-road. Soferul este asistat de directia servo-asistata electric, Clasa M fiind masina cu cea mai mica raza de bracare din segmentul sau. Condusul in off-road devine o joaca autoturismele fiind echipate cu tractiunea integrala permanenta 4MATIC impreuna cu 4ETS, sistemul de control electronic al tractiunii si un butonul special de off-road care activeaza un stil de conducere adaptat acestui tip de drum. Sistemul de asistare la plecarea din plan inclinat ca si DSR – Downhill Speed Regulation ajuta la urcarea si la coborarea pantelor, fiind oferite standard.

Pachetul optional ON&OFFROAD ii ofera soferului sase moduri de conducere pentru imbunatatirea confortului, manevrabilitatii, sigurantei si performantelor pe diverse suprafete de rulare. Soferul poate selecta un mod automat, doua moduri speciale de off-road si trei pentru on-road, folosind comutatorul rotativ de pe consola centrala. Pachetul include un scut pentru motor, reductor, un diferential central blocabil si o suspensie AIRMATIC imbunatatita care permite obtinerea unei garzi la sol de 285 mm pentru depasirea de vaduri adanci de 60 de centimetri.

Barele stabilizatoare active sunt oferite in premiera pe Clasa M prin intermediul sistemului ACTIVE CURVE SYSTEM ce poate fi comandat ori impreuna cu suspensia AIRMATIC cu amortizoarele ADS controlate electronic ori cu pachetul  ON&OFFROAD. Acest sistem utilizeaza barele stabilizatoare active de  pe  puntile fata si spate  pentru a elimina ruliul in viraje. Acest sistem imbunatateste manevrabilitatea, creste placerea condusului si sporeste dinamica masinii. De asemenea, siguranta la rularea cu viteze ridicate este sporita prin rigidizarea puntilor, actiune ce creste stabilitatea masinii. Desigur, in off-road acest sistem imbunatateste capacitatile de trecere ale masinii prin locuri dificile.

Conform cu filozofia de marca Mercedes-Benz, noua Clasa M este  tributara conceptului Real Life Safety care foloseste la dezvoltarea tuturor sistemelor de siguranta informatiile colectate din accidente reale. Sistemul de protectie a pasagerilor este construit avand la baza un habitaclu robust cu zone de deformare a caroseriei pentru partea din fata si cea din spate. Pe noua Clasa M pot fi montate pana la noua airbaguri, activate de catre sistemul de control central in functie de dinamica accidentului. Din punctul de vedere al sistemelor de siguranta activa, Clasa M este echipata in standard cu Brake Assist (BAS), iar optional se poate comanda BAS PLUS. Pentru protectia pietonilor, Active Bonnet – capota motorului activa, este standard.

Majoritatea sistemelor de asistenta si siguranta au fost preluate de la Clasele  E si S. Dotarea standard include ATTENTION ASSIST, PRE SAFE, un sistem de monitorizare a pierderii presiunii din pneuri, lampi de frana adaptive si Brake Assist (BAS). Asistentul pentru mentinerea pe banda de rulare (Active Lane Keeping Assist) si Asistentul pentru unghiul mort (Active Blind Spot Assist) sunt sisteme disponibile optional.

Noul concept de design interior combina experienta de SUV autentic cu un sentiment de bunastare pe care il poate oferi doar o limuzina Mercedes-Benz. Nu doar designul si dotarile pot face diferenta in segmentul lui M. Noua Clasa M este mai mare la interior decat predecesorul sau oferind cu 34 mm mai mult spatiu la nivelul coatelor in fata si cu 25 mm mai mult spatiu in spate.

Scaunele din interiorul noului M au fost proiectate pentru a oferi in acelasi timp confort maxim la calatoriile lungi dar si sustinere laterala exemplara pe viraje. Toate setarile pe care le poate comanda soferul sunt implementate electric. Noua Clasa M are caracateristici noi care sporesc ergonomia si confortul – spatarul banchetei din spate poate fi inclinat sub mai multe unghiuri, iar capacitatea maxima de incarcare este de 2010 litri cu bancheta din spate rabatata complet, un record absolut al segmentului.

Noua Clasa M vine echipata standard cu sistemul Audio 20 CD care include un radio cu tuner dublu, un display central color de 14,7 cm diagonala, un CD player compatibil MP3/WMA/AAC si interfata USB. Functia Bluetooth este si ea inclusa in acest pachet. O alta dotare disponibila este sistemul de navigatie entry-level Becker MAP PILOT, amplasat in torpedo si utilizat prin intermediul sistemului Audio 20. Sistemul multimedia de top este in continuare COMAND Online cu un display cu rezolutie inalta si diagonala de 17,8 cm. Pentru prima oara in Clasa M, clientii vor putea accesa Internetul folosind acest sistem. Optional, COMAND Online poate fi echipat si cu o magazie de DVD-uri cu 6 discuri. COMAND Online include si sistemul de asistenta pentru limitari de viteza (Speed Limit Assist) care recunoaste semnele de circulatie referitoare la limite de viteza si le afiseaza in tabloul de bord.

Distribuie acest articol!