Audi a prezentat imagini si informatii referitoare la cea de-a treia generatie a modelului A6 Allroad, derivat din cea mai noua versiune A6 Avant. Cu 4,94 m lungime, 1,90 m latime si 1,47 m inaltime, aceasta versiune este cu doar cativa milimetri mai mare decat un A6 Avant.
La exterior se distinge prin elementele de protectie, parasocurile redesenate, grila cu nervuri cromate, scuturile din otel inoxidabil si barele longitudinale cu finisaj satinat de pe pavilion. Rotile standard sunt cu jante pe 18 inch si dimensiunea anvelopelor de 235/55. Optional sunt disponibile si roti pe 19 sau 20 inch.
Ceea ce diferentiaza cu adevarat noul A6 Allroad de „fratele” sau mai mic, A4 Allroad, este suspensia penumatica adaptiva. Setarile suspensiei si garda la sol pot fi modificate prin simpla apasare a unui buton, in functie de starea drumului si viteza de rulare. Noul A6 Allroad are de partea sa si avantajul greutatii – cu 70 kg mai putin decat vechea generatie.
Sunt disponibile patru motorizari V6, printre care un singur benzinar – TFSI de 3,0 litri si 310 CP (440 Nm), care asigura o acceleratie 0-100 km/ora in 5,9 secunde si viteza maxima de 250 km/ora, cu un consum mediu declarat de 8,9 litri / 100 km. Versiunile TDI sunt de 3,0 litri, cu puteri de 204, 245 si 313 CP, aceasta din urma cuplata la o transmisie automata in 8 trepte (0-100 km/ora in 5,6 secunde si 250 km/ora viteza maxima). Celelalte doua versiuni diesel, precum si cea pe benzina sunt cuplate la o cutie in 7 trepte, cu dublu ambreiaj.
Audi nu a facut deocamdata nicio precizare referitoare la comercializarea noului A6 Allroad si in America de Nord. In Europa va fi disponibil pe piata incepand din aceasta primavara, la pretul de start de 54.000 de euro.