Printre noutatile de la inceput de an 2012 se numara si a treia generatie Porsche Boxster (Type 981). Binecunoscutul roadster cu motor central, model care constituie intrarea in gama de modele a celebrului constructor german, este prezentat in haine complet noi, pastrand insa reteta consacrata: dimensiuni compacte, forme elegante si un pret accesibil pentru cei care isi doresc un Porsche, dar nu neaparat un exemplar 911.
Caroseria din materiale usoare si sasiul mai rigid vor fi disponibile pe ambele versiuni, Boxster si Boxster S, a caror premiera se va consuma la inceput de martie, in cadrul Salonului Auto de la Geneva. Aspectul exterior este, in general, mai sportiv, gratie redesenarii unor detalii, cum ar fi pasajele rotilor sau prizele de aer.
Interiorul este aliniat cu stilul celorlalte modele din gama Porsche, incepand cu noua si masiva consola centrala, inaugurata la Panamera. In general, stilul folosit la desenarea unor detalii, precum plansa de bord si anumite comenzi, s-a apropiat de cel al legendarului 911. Pavilionul retractabil este comandat electric si se deplaseaza in doar 9 secunde, la viteze de pana la 60 km/ora.
La capitolul propulsie, Porsche a innoit motorul cu 6 cilindri in linie si i-a atasat un sistem de recuperare a energiei, gestiune termica si un start/stop. Noul motor de 2,7 litri cu injectie directa dezvolta 265 CP si este derivat din “vechiul” agregat de 3,4 litri de pe Boxster S. In noua versiune Boxster S, cilindreea a ramas la 3,4 litri, dar puterea a crescut la 315 CP. Ambele variante dispun de transmisie PDK in 7 trepte cu dublu ambreiaj sau de o cutie manuala cu 6 viteze.
Boxster este cel mai eficient model din gama Porsche: cu transmisie PDK, are un consum mediu de 7,7 litri/100 km si emisii de CO2 de doar 180 g/km! La capitolul performante, trebuie precizat ca Boxster accelereaza 0-100km/ora in 5,7 secunde, iar Boxster S in 4,8 secunde (cu PDK si Launch Control activat).
Optional, Porsche ofera pachetul Sport Chrono. Boxster mai dispune de un sistem de gestionare progresiva a cuplului, denumit PTV (Porsche Torque Vectoring), asociat cu un nou diferential mecanic. Disponibilitatea pe piata este anuntata pentru aprilie 2012, adica la scurt timp dupa lansarea oficiala de la Geneva, la preturile de plecare de 49.400 euro pentru Boxster, respectiv de 60.500 pentru Boxster S.