Se stie deja cum se va incheia “aventura” Maybach din timpurile noastre: dupa sapte ani si doar 3.000 de unitati vandute, inccercarea de reinviere a legendarei marci germane se va incheia definitiv, anul viitor. Mercedes isi asuma astfel esecul de moment, in tentativa de a concura marcile de superlux Bentley si Rolls Royce, detinute de rivalii de la VW, respectiv BMW.
Noile planuri prevad acum lansarea unei versiuni mai pretentioase a viitoarei generatii Clasa S, cu care Mercedes spera sa revina in segmentul lumuzinelor “high-end”. Pana atunci, insa, ecourile deciziei prin care marca Maybach este ingropata continua sa faca deliciul presei auto de pretutindeni.
Se despica firul in patru, in incercarea de a identifica greselile facute de cei de la Daimler, cu Maybach. Printre tot felul de detalii care ies acum la iveala, cei de la revista Car au calculat si cat a pierdut Daimer, de-a lungul timpului, cu aventura Maybach. Cifrele sunt de-a dreptul uluitoare: fiecare exemplar Maybach vandut a insemnat o pierdere de 330.000 de euro, iar in timp totalul a ajuns la un miliard de euro!
In presa auto s-a mai scris ca, intr-o ultima incercare de a revitaliza numele Maybach, care insa nu a mai fost materializata, urmatoarea generatie Maybach urma sa aiba nu mai putin de cinci versiuni constructive, toate dezvoltate in cooperare cu Aston Martin. Daca ar fi fost asa, Audi ar fi avut in plan, ca reactie, relansarea, intr-o forma sau alta, a brandului Horch, iar BMW ar fi trebuit sa ia in calcul un plus de agresivitate, prin diversificarea gamei Rolls-Royce. Dar n-a mai fost sa fie…