Proportiile clasice, liniile sportive, dar elegante ale BMW Seria 6 si limbajul de design familiar al gamei BMW M definesc formele noilor BMW M6 Coupe si BMW M6 Cabriolet. Suprafetele puternic conturate subliniaza aura sportiva a celor doua modele. Elementele stilistice M au fost influentate direct de consideratii tehnice – precum aer de racire suplimentar, geometria sasiului si aerodinamica – subliniind performanta remarcabila a celor doua modele. Acesta este un exemplu clar al modului in care caracterul dinamic, care determina cele mai avansate versiuni ale luxosului Coupe si ale exclusivistului Cabriolet, este exprimat cu acuratete prin design.
Prizele de aer largi, farurile conturate pronuntat si suprafetele line evazate formeaza partea frontala a noilor BMW M6 Coupe si BMW M6 Cabriolet. Un alt element atractiv este grila M a radiatorului, care are un nou design si are atasata emblema M6. Barele celor doua grile de culoare neagra isi au originile in designul caracteristic, cu spite duble, al jantelor M din aliaj usor. Ecartamentul marit cu 30 mm fata de modelele standard ale gamei Seria 6 este completat de pasajele puternic conturate ale rotilor. Acest plus de latime ofera un indiciu in privinta comportamentului optimizat al acestor masini sport foarte performante. Forma tridimensionala a prizelor de aer si a flapsurilor inspirate din motorsport – aleasa pentru a optimiza curentul de aer spre prizele exterioare – subliniaza caracterul dinamic al automobilelor, unul orientat spre inainte.
Farurile LED adaptive, o dotare standard la ambele modele, dispun in partea superioara de o lumina de accent LED. Inelele LED tridimensionale, ce emit o lumina alba, ofera o noua interpretare a farurilor rotunde duble tipice BMW. Atat faza scurta, cat si cea lunga utilizeaza ambele inele luminoase. Semnalizatoarele – sub forma unor unitati LED dispuse orizontal – sunt integrate in faruri, sub inelele luminoase.
Sportivitatea specifica M a ambelor modele este clar vizibila si din lateral. Sectiunea laterala din fata dispune de branhiile tipice gamei M. Noile BMW M6 Coupe si BMW M6 Cabriolet sunt echipate standard cu jante M din aliaj usor, de 19 inch. Jantele ranforsate dispun de 7 spite duble, finisate in doua culori. Prin cele 5 spite duble, jantele M optionale – din aliaj usor, de 20 de inch – fac trimitere la masa redusa si permit o privire directa spre puternicul sistem de frane.
Liniile care definesc partea din spate creeaza suprafete mari si sunt orientate in jos catre sosea, o caracteristica de design menita sa sublinieze tinuta de drum a celor doua modele. Reflectoarele, pozitionate chiar sub stopurile de forma literei L, furnizeaza o expresie unica de sportivitate. Cu toate acestea, cel mai clar indiciu cu privire la identitatea inconfundabila a celor doua masini sport superperformante il reprezinta sistemul de evacuare M – cu doua tevi de esapament duble -, pozitionat de-o parte si de alta a difuzorului si integrat in bara spate. Forma prizelor de aer exterioare reflecta designul barei fata in formatul si contururile zonei adiacente.
Ca si predecesorul sau, acoperisul noului BMW M6 Coupe este realizat, in echipare standard, din fibra de carbon (CFRP). Culoarea inchisa a acoperisului face ca silueta automobilului cu doua usi sa aiba un aspect foarte lung, aspect accentuat de nisa dinamica din centru. Utilizarea materialelor usoare pentru acoperis permite coborarea centrului de greutate al masinii, ceea ce sporeste agilitatea. Echiparea standard BMW Individual High-gloss Shadow Line atrage atentia la echilibrul optimizat al masei, culoarea inchisa acoperind muchiile geamurilor laterale (sau talia in cazul modelului BMW M6 Cabriolet), precum si baza si sectiunea inferioara a capacelor oglinzilor retrovizoare M, optimizate aerodinamic.
Puterea necesara pentru performantele M este oferita de motorul V8 de inalta turatie cu tehnologie M TwinPower Turbo, dispus longitudinal in partea frontala a automobilului. Puterea acestuia este transferata catre puntea spate prin intermediul transmisiei M cu 7 trepte, cu dublu ambreiaj si Drivelogic. Acest ansamblu combina particularitatile de constructie derivate direct din motorsport cu inovatii dezvoltate in cadrul strategiei Efficient Dynamics. Pachetul de tehnologii cuprinde doua turbocompresoare care functioneaza dupa principiul twin-scroll, injectie directa pe benzina High Precision, gestiune variabila a supapelor VALVETRONIC si control variabil continuu al axului cu came Double-Vanos. De asemenea, motorul este asistat de un sistem de racire foarte puternic si de furnizare optimizata a uleiului pentru carterul umed care asigura functionarea optima si la un nivel ridicat al fortelor laterale, de exemplu in timpul condusului sportiv pe circuit.
Inconfundabile, performantele specifice M ale motorului de 4,4 litri sunt definite de reactia fulgeratoare si de furnizarea liniara a puterii pana la nivelul superior al turatiei. Varful curbei de cuplu, 680 Nm, este obtinut pe un interval al turatiilor cuprins intre 1.500 si 5.750 rot/min. Motorul V8 atinge un maxim al puterii de 560 CP intre 6.000 si 7.000 rot/min, iar turatia maxima este de 7.200 rot/min. Toate acestea inseamna ca intervalul de turatii disponibil la noile modele pentru a genera performantele maxime este aproape triplu fata de cel al motoarelor de la predecesori.
Furnizarea instantanee si pe o plaja mare a cuplului sta la baza realizarii unei acceleratii remarcabile. Noul BMW M6 Coupe sprinteaza de la 0 la 100 km/ora in 4,2 secunde, in timp ce noul BMW M6 Cabriolet mai are nevoie de 0,1 secunde pentru aceeasi operatie. Viteza maxima a ambelor modele este limitata electronic la 250 km/ora. Prin alegerea pachetului optional M Driver Package (care include si un training BMW Driving Experince), aceasta bariera poate ajunge la 305 km/ora.
Comparativ cu versiunile precedente, eficienta imbunatatita semnificativ reflecta evolutiile pe care tehnologia M TwinPower Turbo le-a adus in dezvoltarea motorului. Alaturi de acesta, tehnologii Efficient Dynamics precum functia Auto Start-Stop si regenerarea energiei la franare – contribuie la reducerea consumului si a emisiilor cu aproximativ 30%. In ciclul de testare EU, noul BMW M6 Coupe are un consum mediu de combustibil de 9,9 l/100 km. Valorile corespunzatoare ale noului BMW M6 Cabriolet sunt 10,3 l/100 km.
Reglata perfect pentru caracteristicile de performanta ale motorului V8, transmisia M cu 7 trepte cu Drivelogic si dublu ambreiaj, transforma eficient cuplul impresionant al propulsorului intr-o acceleratie rapida. Aceasta capacitate este sustinuta de principiul de design DCT, care combina eficient doua cutii de viteze intr-o singura carcasa, fara penalizari de dimensiuni sau masa comparativ cu transmisia manuala. In interiorul transmisiei, cuplul este transferat prin intermediul a doua ambreiaje activate alternativ. Acestea elimina orice intrerupere a fluxului de putere atunci cand conducatorul accelereaza, chiar si in momentul schimbarii vitezelor.
M DCT Drivelogic ofera conducatorului trei programe diferite de schimbare a vitezelor – atat in modul automat (D), cat si in cel sport (S). Pe langa acestea, electronica furnizeaza functiile Launch Control, pentru o accelerare imbatabila la pornirea de pe loc, Low Speed Assistance, pentru operare la viteze reduse, si Auto Start-Stop, pentru o eficienta sporita.
Selectorul M special este utilizat pentru alegerea modurilor D si S si pentru marsarier. In modul S, conducatorul poate schimba vitezele manual. Noile BMW M6 Coupe si Cabriolet sunt echipate standard si cu noua dezvoltare a volanului M imbracat in piele, completat de butoanele multifunctionale si clapetele pentru schimbarea treptelor de viteza.
Sasiul noilor BMW M6 Coupe si Cabriolet a fost dezvoltat pentru specificatiile M si combina atributele remarcabile de performanta cu particularitatile de sporire a confortului pentru utilizarea cotidiana. Ca si puntea spate integrala, ale carei subcadre sunt fixate rigid de caroserie, axul fata cu dublu brat are o cinematica specifica si componente nou dezvoltate realizare din aluminiu forjat. Punctele de prindere a sasiului, care utilizeaza panouri largi in fata axului frontal si a celui spate, contribuie la reducerea semnificativa a ruliului creat de denivelarile suprafetei de rulare. Atat constructia sasiului, cat si reglajul special al fiecarui model sunt definite de experienta vasta obtinuta pe circuite si au fost optimizate in decursul testelor extinse ce au avut loc pe varianta Nordschleife a Nürburgring.
Echipamentele standard ale celor doua modele includ si amortizoare controlate electronic. Sistemul specific M – Dynamic Damper Control (control dinamic al suspensiei) – regleaza electrohidraulic forta de amortizare pentru a furniza reactia necesara la situatia de condus si pentru a indeplini cerintele conducatorului. Cele trei setari disponibile permit conducatorului sa ajusteze caracteristicile suspensiei in functie de necesitati si preferinte.
Cea mai noua versiune a sistemului de franare din materiale compozite ofera noilor BMW M6 Coupe si Cabriolet o putere de franare deosebita. Particularitatea deosebita este masa extrem de redusa, raspunsul excelent si performantele constante chiar si sub sarcini ridicate. Diametrul discurilor ventilate si perforate este de 400 mm la rotile fata si de 396 mm la cele spate. Franele, cu etrier fix, cu sase pistoane, pentru puntea fata, sunt vopsite in albastru inchis metalizat si sunt marcate cu emblema M.
Disponibile in premiera la noile BMW M6 Coupe si Cabriolet (in combinatie cu jantele M din aliaj usor, de 20 de inch), franele M, din ceramica si carbon ofera un nivel suplimentar de performanta. Diametrul discurilor de frana masoara 410 mm la puntea fata, respectiv 396 mm la puntea spate. Realizate dintr-un nou tip de material compozit – ceramica si fibra de carbon -, discurile beneficiaza de o rezistenta si mai mare la caldura si combina aceasta calitate cu o reducere semnificativa a maselor de rotatie. Franele M, din ceramica si carbon, sunt mai usoare cu 19,4 kg fata de versiunile din echiparea standard, desi acest material inovator are o rezistenta exceptionala la uzura, iar durata de viata a discurilor este de multe ori mai lunga decat a variantelor conventionale. Sistemul optional M, din ceramica si carbon, are etrier fix cu sase pistoane la rotile fata si etrier mobil cu un singur piston la puntea spate. Etrierele pot fi identificate prin finisarea speciala intr-o nuanta aurie.
Noua dezvoltare a scaunelor sport M ofera conducatorului si pasagerului din fata suport lateral optim in virajele rapide, dar si un nivel ridicat de confort in calatoriile lungi. Scaunele ultrausoare cu sistem integrat de centuri de siguranta au un design specific M evidentiat de capitonajul special, tetiere integrate in spatar, cusaturi atractive ce accentueaza segmentele scaunelor si logo M gravat in zona umerilor. Scaunele sport M au reglaj electric al inaltimii, pe orizontal si al unghiului spatarului, dispun de suport lombar ajustabil pneumatic, functie de memorare si suport lateral reglabil. Scaunele sport M sunt echipate cu tetiere active pentru a reduce riscul leziunilor in cazul unei coliziuni din spate.
Ambianta luxoasa a interiorului celor doua automobile este caracterizata de materiale de calitate si suprafete modelate dinamic. Panoul de bord, cu tehnologie "black-panel", dispune de instrumente rotunde clasice in stilul BMW M traditional, cu indicatoare rosii si lumini albe, precum si cu afisaje specifice modelului si logo M in turometru. Dotare standard, sistemul de control iDrive include un monitor de bord cu design flatscreen exclusiv, in timp ce sistemul de navigatie Professional – optional – vine cu o versiune de 10,2 inch (26 cm) pentru Control Display, a carui rama are o nuanta crom galvanizat.
Dispuse in jurul schimbatorului de viteze de pe consola centrala – cu design special pentru noile BMW M6 Coupe si Cabriolet – se afla butoanele ce permit conducatorului sa selecteze setarile preferate pentru toate functiile de ajustare a sistemului de propulsie si a sasiului. Modul DSC, caracteristicile de performanta a motorului, gestiunea amortizoarelor, raspunsul directiei M Servotronic si programul de schimbare a vitezelor M DCT Drivelogic pot fi reglate independent prin apasarea unui buton. Acesta permite conducatorului sa realizeze o configuratie detaliata a reglajelor pe care apoi sa o activeze prin apasarea unuia dintre cele doua butoane M Drive de pe volanul multifunctional. Cele doua butoane M Drive – dotare standard – permit conducatorului noilor BMW M6 Coupe si Cabriolet sa stocheze o configuratie dinamica pe butonul M1 si una de confort pe M2 – pe care apoi sa o activeze in orice moment. Reglajele stocate pe butoanele M Drive pot fi configurate si prin meniul iDrive.
Gama de sisteme optionale de asistare a conducatorului si servicii de mobilitate din portofoliul BMW ConnectedDrive adauga o amprenta unica celor doua modele. Versiunea specifica M pentru Head-Up Display afiseaza viteza in format digital, indicatiile de la sistemul optional Speed Limit Info, treapta de viteza activata, turometru in mai multe culori sau informatii de la sistemul navigatie. Alte dotari notabile sunt Park Distance Control (controlul distantei de parcare), camera pentru mers inapoi, High Beam Assistant (faza lunga automata), Speed Limit Info (informare privind limita de viteza legala), Lane Change Warning (avertizare la schimbarea benzii) si Lane Departure Warning (avertizare la parasirea benzii), Surround View (vedere panoramica pentru parcare) si BMW Night Vision cu recunoasterea pietonilor. Alaturi de acestea, tehnologii inovatoare optimizeaza integrarea Apple iPhone si a altor terminale smartphone, precum si a playerelor muzicale si incorporeaza utilizarea serviciilor bazate pe internet. Optiunea Apps permite utilizatorilor iPhone sa receptioneze, de exemplu, programe web radio, sa afiseze mesaje Facebook si Twitter pe monitorul de bord sau sa foloseasca sistemul Last Mile Navigation.
Alte puncte de atractie ale listei de optionale sunt sistemul de navigatie Professional cu stocare pe hard disc, scaune M multifunctionale cu reglaj electric al latimii spatarului, scaune active, ventilare a scaunelor active, Comfort Access, volan incalzit, functie Soft Close Automatic pentru usi si sistem de sonorizare Bang & Olufsen High-End Surround. Sistemul integral activ cu procesare a semnalului digital dispune de amplificatoare individuale pentru toate difuzoarele bass, de medii si inalte. Difuzorul central utilizeaza tehnologia Acoustic Lens Technology dezvoltata de Bang & Olufsen. Imediat ce sistemul audio este activat, elementul central, care are integrat un difuzor median, se ridica din panoul de instrumente. Cele 12 difuzoare de la noul BMW M6 Cabriolet si cele 16 difuzoare de la noul BMW M6 Coupe furnizeaza o experienta sonora dinamica si deopotriva unica.