In sfarsit, noul Audi A3 a fost prezentat oficial, la Geneva. Fara sa mai constituie o surpriza, viitorul best-seller al constructorului de la Ingolstadt adopta calandrul in sase puncte si noul limbaj stilistic al marcii, prezent deja la majoritatea modelelor din gama.
Foarte apropiat de generatia precedenta, noul A3 este mai scurt cu 1 cm (4,23 m) si mai larg cu 12 mm (1,77 m), in timp ce inaltimea a ramas neschimbata (1,41 m). Farurile cu xenon pot fi combinate cu luminile cu LED (optionale), pentru a obtine look-ul frontal cu care Audi ne-a obisnuit in ultimii ani. Pavilionul se termina cu un mic spoiler, care este disponibil, nota bene, fara a face apel la traditionalul pachet S-Line.
La interior se regasesc detaliile si dotarile folosite deja la cele mai recente aparitii din gama, precum A1, A6 si A4. Prin MMI se controleaza atat partea de media, cat si cea de confort sau diverse setari dinamice. Toate nivelurile de echipare includ climatizare, ABS si ESP, iar pachetul S-Line este oferit in combinatie cu sasiul Sport. Audi Drive Select, comandat prin MMI, ofera mai multe variante de conducere, de la Comfort la Dynamic, trecand prin Efficiency.
Caroseria noului A3 combina otelul cu aluminiul, greutatea totala fiind cea mai mica din categoria compactelor premium, de doar 1.175 kg, cu 80 kg mai putin decat modelul din 2007.
Pentru momentul de start sunt disponibile doua motoare pe benzina si un diesel, toate in 4 cilindri, cu sistem start-stop si supraalimentate prin turbo. Motoarele sunt 1.4 TFSI de 122 CP si 200 Nm, 1.8 TFSI de 180 CP si 250 Nm (0-100km/ora in 7,2 secunde) si 2.0 TDI de 143 CP si 320 Nm. Motorul 1.8 TFSI dispune standard de transmisia S-Tronic in 7 trepte.
Pe viitor sunt asteptate un TDI de 1,6 litri si transmisia quattro. Bineinteles, familia de modele va fi completata cu versiunile S3, Sportback si, in premiera, un sedan. Comercializarea va incepe in a doua jumatate a acestui an.