Editia din 2012 a Raliului Mexicului a fost una extrem de interesanta, iar in final Sebastien Loeb si Daniel Elena au reusit sa-si treaca in cont a 69-a victorie din cariera. Succesul echipei Citroen Total a fost completat de Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen, care au terminat pe locul secund. Loeb si Hirvonen si-au pastrat primele doua locuri si in clasamentul general al pilotilor, iar Citroen si-a extins avansul in clasamentul constructorilor.
Disputata in muntii din regiunea Guanajuato, prima zi din Raliul Mexicului a fost una pozitiva pentru echipajele Citroen Total. Sebastien Loeb si Daniel Elena au terminat pe prima pozitie in clasamentul provizoriu, cu un avans de 11,2 secunde in fata colegilor de echipa Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen. In plus, echipajele Citroen Total au inregistrat peste un minut avans fata de cei mai apropiati rivali.
In ziua a doua au fost programati peste 180 km de proba speciala, iar Sebastien Loeb si Daniel Elena si-au pastrat pozitia de lideri fara probleme. Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen au ramas pe pozitia a doua, la 36,2 secunde de colegii lor, dar cu un avans suficient de mare pentru a aborda relaxati ultima zi.
Chiar daca a fost mai scurta decat primele, ziua a treia nu a fost deloc una usoara. Dupa a patra trecere pe super speciala din jurul orasului Leon, echipajele au avut de trecut de Guanajuatito, o speciala lunga de 54,3 km! Avand un avans confortabil in clasamentul raliului, Sebastien Loeb si Mikko Hirvonen nu au mai fortat, preferand sa-si conserve pneurile pentru Power Stage. Tinand cont de multele iesiri in decor care au avut loc pe aceasta proba speciala, s-a dovedit ca aceasta a fost cea mai buna strategie. Chiar si asa, Mikko Hirvonen a fost cel mai rapid, cu un avans de sapte zecimi fata de Sebastien Loeb.
Pe Derramadero, penultima proba a raliului, Sebastien Loeb si-a trecut in cont inca o victorie de proba speciala. De opt ori campion mondial, Loeb a reusit sa adune si doua puncte suplimentare in Power Stage. „A fost un weekend perfect”, a spus Loeb la revenirea in parcul de service. „Stiu ca aceasta victorie, cu numarul 69, inseamna mult pentru Daniel. Raliul a fost foarte dificil si a trebuit sa fortez pentru a-l tine in spate pe Mikko. Din momentul in care am avut un avantaj mai mare, am reusit sa controlez cursa si sa nu fac nicio greseala. Aici exista intotdeauna sansa sa faci pana sau sa iesi in decor, ceea ce poate sa-ti distruga sansa la podium. Sezonul 2012 a inceput tipic pentru noi: am castigat la Monte Carlo, am avut un rezultat mediocru in Suedia si am castigat in Mexic. Sa speram ca restul sezonului are aceasi desfasurare ca in anii trecuti”.
Mikko Hirvonen a terminat pe locul secund, la fel ca in Suedia si a fost foarte multumit de rezultat. „Aceasta dubla este perfecta pentru echipa. Seb a fost mai puternic si m-a invins dupa o lupta spectaculoasa. Am avut si eu sansa mea aici. Cele trei zile de raliu din Mexic m-au ajutat sa fac progrese in ceea ce priveste stilul de pilotaj si adaptarea la caracteristicile specifice modelului DS3 WRC. A fost un weekend bun si cred ca ne asteapta un sezon foarte interesant”, a spus si Mikko.
Urmatoarea etapa din WRC 2012 este Raliul Portugaliei, programat in perioada 29 martie – 1 aprilie.
Clasament final – Raliul Mexicului 2012:
1. Loeb – Elena (Citroen DS3 WRC) 4h15’32,7
2. Hirvonen – Lehtinen (Citroen DS3 WRC) +42,4
3. Solberg – Patterson (Ford Fiesta RS WRC) +2’11,4
4. Ostberg – Andersson (Ford Fiesta RS WRC) +4’51,5
5. Tanak – Sikk (Ford Fiesta RS WRC) +5’02,6
6. Al-Attiyah – Bernacchini (Citroen DS3 WRC) +6’41,4
7. Araujo – Ramalho (MINI JCW WRC) +12’46.9
8. Ogier – Ingrassia (Skoda Fabia S2000) +14’57,8
9. Block – Gelsomino (Ford Fiesta RS WRC) +22’26,8
10. Trivino – Haro (Ford Fiesta RS WRC) +23’30,7
Clasament piloti:
1. Sebastien Loeb 66 p.
2. Mikko Hirvonen 50 p.
3. Petter Solberg 47 p.
Clasament constructori:
1. Citroen Total 108 p.
2. Ford WRT 70 p.
3. M-Sport Ford 38 p.