Lansat in 2008, crossover-ul de clasa medie al constructorului de la Ingolstadt a ajuns la mijlocul carierei, moment in care, conform obiceiului, este supus unei operatiuni de „intinerire”. Pentru un ochi neavizat, in cazul de fata, efectele acestui lifting sunt greu de remarcat.
Calandrul "single frame" a evoluat foarte lejer si dispune acum de doua unghiuri suplimentare. De asemenea, farurile sunt noi, cu tehnologie LED si xenon. La interior au aparut o serie de elemente decorative cromate, un nou sistem MMI, simplificat, un nou tip de cheie de contact si imbunatatiri la climatizare si incalzirea scaunelor.
Motorizarea cuprinde sase agregate, cu mici modificari in oferta. Motorul diesel 2.0 TDI are doua versiuni de putere: 143 si 177 CP. Varianta V6 3.0 TDI de 245 CP completeaza gama diesel. La categoria benzina, clientii au de ales intre 2.0 TFSI de 225 CP si 3.0 TFSI de 272 CP (care inlocuieste 3.2 FSI). In fine, Q5 hibrid dispune de un motor TFSI de 211 CP si unul electric de 54 CP. Toate motoarele dispun de sistem Stop&Start, iar consumul a scazut cu pana la 17%, conform declaratiilor constructorului.
Audi nu a anuntat cresteri semnificative de pret, iar in Germania startul este la 39.900 euro, mai mare cu doar 150 de euro. Pe cele mai importante piete europene, comenzile incep sa fie preluate zilele acestea, iar primele livrari sunt anuntate pana la finele verii.