Am testat recent noul Peugeot 208, una dintre cele mai importante noutati din ultima vreme, in clasa mini. Doua au fost aspectele care ne-au interesat in mod deosebit, cu ocazia acestui test. Pe de-o parte, care sunt efectele rupturii cu trecutul, pe care Peugeot o anunta pentru acest model, din punct de vedere stilistic. Pe de alta parte, ce aduce nou aceasta generatie, avand in vedere ca segmentul din care face parte este unul dintre cele mai competitive de pe piata europeana.
Exemplarul testat de noi a fost unul cu 5 usi, motor diesel de 1,4 litri si 68 CP, transmisie manuala cu 5 trepte. Nivelul de echipare a fost mediu (Active), cu cateva dotari suplimentare (climatizare automata cu doua zone, cotiera fata, un pachet multimedia cu ecran tactil si comenzi pe volan si vopsea metalizata). Totul, la un pret promotional cu TVA de 13.237 euro. O configurare echilibrata, pe care vanzatorii obisnuiesc sa o caraterizeze cu fraza “are tot ce iti trebuie”.
Fiind un model folosit cu precadere in mediul urban, am insistat pe acest aspect. Noul 208 a facut fata cu brio si intr-o scurta evadare pe autostrada, insa s-a simitit cu adevarat in largul sau in oras! Deloc gurmand sau zgomotos si cu reprize suficient de vivace, motorul 1.4 HDi FAP isi face datoria cu brio. Directia facila si precisa si ESP-ul prezent in dotarea standard contribuie semnificativ la confortul si securitatea masinii.
Pe cei obisnuiti cu vechea linie Peugeot, designul noului 208 i-ar putea contraria. Este doar o prima impresie, pentru ca, pe masura ce te obisnuiesti cu liniile si volumele noii generatii, descoperi un design indelung studiat. Stilul sculptural, robust, este de fapt unul modernist si rafinat.
Noul limbaj stilistic al marcii Peugeot, existent pe 208, dar si pe limuzina 508, ne dezvaluie un Leu intinerit, gata sa faca fata celor mai noi provocari nu doar din punct de vedere tehnologic, ci si ca stil. Iar noutatile incep de la lucruri nevazute, cum este greutatea – 208 este cu peste 100 kg mai usor decat generatia precedenta – si ajunge pana la interior, care a fost complet reconceput.
Si pentru ca am ajuns la interior, din capul locului trebuie spus ca 208 este genul de automobil mai atractiv la interior decat la exterior. Francezii au reproiectat totul, iar de data aceasta chiar le-a iesit! De la anumite finisaje sau stilul de grupare a instrumentelor prin etajare, pana la amplasarea intuitiva a comenzilor sau ecranul tactil din centrul plansei de bord. Acest display multimedia este, fara doar si poate, punctul forte din habitaclu si va avea nenumarati fani, mai ales printre tineri. O alta atractie descoperita la interior a fost volanul, cu forma preluata din lumea curselor.
In fine, curba pavilionului asigura un interior aerisit la nivelul superior, cel putin pentru locurile din fata. Spatiul pentru picioare si cap la bancheta spate, precum si volumul pentru bagaje au fost optimizate si sunt peste media clasei.
Cu toate ca l-am testat pentru o perioada scurta de timp, 208 ne-a convins rapid: este o solutie interesanta de deplasare cotidiana in mediul citadin (si nu numai), pentru cei care nu se multumesc cu dotari de baza si cauta ceva mai sofisticat, dar fara sa cheltuiasca prea mult. Este un Peugeot de talie mica reinventat sau, mai bine spus, adus la zi tehnologic si stilistic. In mod cert, va fi pe placul clientelei tinere, pe care, de altfel, o vizeaza in primul rand.
In loc de Post Scriptum, mai jos gasiti un simpatic spot TV care promoveaza noul Peugeot 208 in Marea Britanie, precum si o galerie foto cu imagini realizata de noi, in timpul testului, alaturi de cateva fotografii oficiale cu acest model.