Opel isi imbunatateste cel mai premiat, popular si mai bine vandut model din clasa compacta oferind o noua versiune sedan, noi motoare si sisteme de asistenta de ultima generatie, la care se adauga si un design fresh, noua gama de modele Astra devenind astfel si mai sportiva si mai variata. Aspectul mai elegant la exterior si la interior subliniaza aerul sportiv si punctele forte din punct de vedere tehnic ale gamei de modele compacte. Gama de modele Astra este acum completa, cuprinzand noua versiune sedan, modelul cu cinci usi, Sports Tourer station wagon si modelul GTC coupe cu trei usi, precum si versiunea OPC de inalta performanta.
Karl-Friedrich Stracke, CEO Opel, a declarat: „Noua gama Opel Astra porneste la drum cu dreptul. Ne extindem spectrul de modele, ca si oferta de motoare extrem de eficiente si de tehnologii de asistenta inovatoare. Designul a devenit mai elegant si mai modern. Din aceasta perspectiva, subliniaza oferim cea mai emotionala executie a tehnologiei germane in segmentul foarte disputat al autovehiculelor compacte”.
Acesta afirmatie este sustinuta de noile motoare care in urmatoarele sase luni vor extinde si mai mult gama deja variata de capacitati ale sistemelor de propulsie disponibile pentru modelele Astra. Cu o putere de 280 CP si un cuplu maxim de 400 Nm, pe langa faptul ca este cel mai puternic model Astra produs vreodata, versiunea Astra OPC atinge si cea mai mare viteza: viteza maxima a acestui coupe agil este de 250 km/ora, putand accelera de la 0 la 100 km/ora in doar 6,0 secunde.
Cel mai rapid Astra cu motor diesel produs vreodata va fi dotat cu noul motor 2.0 BiTurbo CDTI, ce dezvolta o putere de 195 CP si genereaza un cuplu impresionant de 400 Nm. Deja disponibil pentru modelul Insignia, lanseaza acum tehnologia sofisticata cu doua turbocompresoare secventiale in segmentul autovehiculelor compacte de serie. Fiind alimentat de doua turbocompresoare care actioneaza in tandem, acest motor asigura un nivel excelent de performanta impreuna cu consum redus de carburant pentru versiunile Astra cu cinci usi, Sports Tourer si GTC. Aceste trei modele diferite sunt disponibile cu o gama de motoare diesel de inalta performanta, fapt unic in segmentul autovehiculelor compacte.
De asemenea, Opel anunta imbunatatiri aduse motorului pe benzina de 1,4 litri cu supraalimentare, ce dezvolta o putere de 140 CP. In prezent, acesta este echipat cu o functie de amplificare, datorita careia autovehiculul beneficiaza de un cuplu marit cu 10%, de la 200 la 220 Nm, procent foarte util in depasiri, de exemplu.
Alte caracteristici ce contribuie la ridicarea standardelor tehnice pana la un nivel chiar mai avansat se regasesc in categoria sistemelor de asistenta pentru sofer. Numeroase tehnologii premium care si-au facut debutul pe modelele Insignia si Zafira Tourer sunt acum disponibile si pentru noua gama Astra, sporind nivelul de siguranta si de confort. Acestea includ a doua generatie a camerei video frontale Opel Eye, cu asistentul optimizat pentru recunoasterea indicatoarelor rutiere (TSA II), sistemul de avertizare la depasirea benzii de circulatie (LDW), functia de indicare a distantei de urmarire (FDI) si sistemul de avertizare privind o coliziune frontala (FCA). Aceste sisteme emit semnale de avertizare pentru prevenirea situatiilor critice, de exemplu atunci cand soferului i se distrage atentia sau nivelul sau de concentrare scade.
Alte sisteme de asistenta includ camera video pentru marsarier, sistemul avansat de asistenta la parcare, ce identifica locurile de parcare si ajuta soferul la efectuarea manevrelor de parcare, precum si asistentul pentru monitorizarea unghiului mort cu alarma si un tempomat adaptiv (ACC) pe baza de senzori radar cu sistem automat de franare de urgenta in caz de coliziune (CIB), activ la viteze intre 50 km/h si 180 km/h. Tempomatul adaptiv ajuta soferul sa mentina constanta viteza selectata, accelerand sau decelerand automat, mentinand in acelasi timp o distanta de siguranta presetata fata de autovehiculul din fata.
Noile sisteme completeaza oferta larga de tehnologii inovatoare de care modelul Astra beneficia deja, unele dintre acestea fiind unice in segmentul autovehiculelor compacte, in timp ce altele se regasesc rar in oferta marcilor concurente. Acestea includ ultima generatie a sistemului inteligent de iluminare frontala adaptiva (AFL+), cu faruri bi-xenon si multiple functii de iluminare sofisticate, ce includ iluminarea in curbe, iluminarea dinamica in viraje, distributia variabila a luminii, reglata automat in functie de conditiile actuale de drum, inclusiv vremea.
Partea frontala a modelelor Astra cu 5 usi si Sports Tourer vine cu un design proaspat, mai sportiv si mai luxos. Acest fapt este valabil si pentru modelul Astra sedan cu patru usi. Echipa de design Opel s-a concentrat asupra partii frontale si a proiectat o grila a radiatorului mai joasa si mai pronuntata, inspirata din designul modelului GTC Astra lansat recent, prezentand o grila tip plasa cu un design mai precis din punct de vedere tehnic. In partea superioara a fost adaugata o bara cromata in forma de aripa mai proeminenta, cu elemente vizuale tridimensionale. Noua bara cromata are capetele orientate in sus, este mai centrata si creeaza impresia ca se contopeste cu grila. Prin adaugarea unor insertii de culoare neagra in faruri, versiunilor Essentia si Enjoy le-au fost aduse blocuri optice cu un design mai sportiv. Luminile de zi cu tehnologie LED sunt disponibile acum si cu iluminare standard cu halogen.
Noile variante diesel de inalta performanta cu motoare BiTurbo pentru modelele cu cinci usi, Sports Tourer si GTC au un exterior chiar mai sportiv si incisiv, care variaza in functie de model. Partea frontala a variantelor Astra BiTurbo (GTC, Sports Tourer si modelul cu 5 usi) subliniaza performanta inalta si natura mai incisiva a acestor autovehicule. Partea superioara a grilei radiatorului are o forma similiara cu cea a modelului GTC Astra, insa bara din fata este intotdeauna in culoarea caroseriei. Sectiunea inferioara de admisie a aerului a fost, de asemenea, imbunatatita in ceea ce priveste designul sportiv: zona in care partea centrala a grilei radiatorului se uneste cu partea exterioara a fost proiectata in forma de inotatoare de rechin, conferindu-i autovehiculului un aspect mai agresiv fata de un model Astra obisnuit. Cadrul geamurilor laterale prezinta insertii cromate. In partea din spate, cele doua tevi de esapament si forma mai proeminenta a barei de protectie ii confera autovehiculului o postura atletica.
In habitaclu, modelele Astra cu cinci usi, Sports Tourer si sedan cu patru usi prezinta o atmosfera mai sportiva, mai animata si variata datorita utilizarii unor noi culori, materiale si ornamente intr-o noua nuanta lucioasa. In ceea ce priveste modelele BiTurbo, tapiteriile din material textil sau piele de culoare Negru Jet se combina cu nuanta Rosu Magic utilizata pentru marginile scaunelor. Cusaturile si tivurile scaunelor, insertiile portierelor si maneta schimbatorului de viteze de culoare Rosu Magic accentueaza atmosfera sportiva din interior. Volanul din piele cu sectiunea inferioara plata si covorasele speciale cu margini rosii sunt, de asemenea, elemente sport ale interiorului modelelor BiTurbo.
Clientii se pot bucura acum de noile variante de design pentru jante. Noile jante din aliaj de 17 inch sunt incluse in dotarea standard a nivelului de echipare Sport, fiind disponibile optional si jantele noi din aliaj de 18 si 19 inch, ambele cu un design elegant cu 5 spite duble. In plus, Astra prezinta in premiera un nou model de jante sportive multi-spite.