Citigo, cel mai mic model Skoda, “frate geaman” cu VW Up! si SEAT Mii, s-a lansat si in Romania. Plasat in gama sub Fabia, Citigo este primul model care afiseaza noul logo Skoda. Acest supermini, disponibil in versiuni cu 3 sau 5 usi, are preturi cuprinse intre 7.954 si 11.054 euro (cu TVA). Motorizarea are cilindreea de 1 litru, cu doua variante de putere, 60 sau 75 CP. In fine, cele trei versiuni de echipare sunt Active, Ambition si Elegance. Mai jos, spicuiri din comunicatul de presa al importatorului Porsche Romania, dat publicitatii cu ocazia lansarii.
Introdus pe piata din Cehia la sfarsitul anului 2011, noul model incepe ofensiva de produse a marcii, fiind primul model din clasa A00 a producatorului din Mlada Boleslav. In ciuda dimensiunilor reduse, Skoda Citigo ofera utilizarea la maximum a spatiului disponibil, precum si locuri confortabile pentru patru pasageri.
“Skoda Citigo are o importanta strategica pentru portofoliul Skoda, fiind primul model cu care intram pe un segment deosebit de competitiv: clasa automobilelor de mici dimensiuni. Daca ne raportam la conditiile de piata si la preferintele actuale ale romanilor in ceea ce priveste automobilul personal, Skoda Citigo este modelul care reuneste toate cerintele acestora, prin urmare suntem increzatori ca va fi adoptat rapid pe piata locala”, a declarat Vlad Rusu, brand manager Skoda, parte din Porsche Romania.
Cu o lungime de 3,56 metri, o latime de 1,65 metri si o inaltime de 1,48 metri, Citigo este unul dintre cele mai mici autovehicule din segmentul sau. Volumul compartimentului pentru bagaje este de 251 de litri. Acesta poate fi extins la 951 de litri, prin plierea scaunelor din spate, ceea ce inseamna o valoare de top pentru segmentul A00.
Al saptelea model Skoda a inregistrat rezultate foarte bune si la capitolul siguranta: a primit numarul maxim de 5 stele din partea Euro NCAP. Este prevazut cu patru airbaguri, centurile cu pretensionare, sistemul ABS si, in premiera pentru un autovehicul Skoda, sistemul activ de franare City Safe Drive, care previne coliziunile cand automobilul ruleaza cu o viteza de pana la 30 km/h.
Citigo este cel care inchide locul neocupat dintre generatii, avand printre grupurile tinta soferii tineri, familiile tinere si, de asemenea, o clientela matura. Acestia sunt clienti care sunt foarte sensibili in privinta pretului si au o abordare rationala in ceea ce priveste automobilele, dar, pe de alta parte, au pretentii foarte mari in ceea ce priveste calitatea, caracterul practic, designul si siguranta. Odata cu Citigo, Skoda doreste sa castige noi categorii de clienti, pentru care, pana in prezent, nu a existat nicio oferta potrivita in segmentul masinilor mici.
“Skoda Citigo este o masina citadina prin definitie. Este creata pentru omul activ, care are nevoie sa se deplaseze rapid in locuri aglomerate si pentru care timpul este deosebit de important. Pentru aceste persoane masina indeplineste doua roluri esentiale: este functionala si defineste un stil de viata modern”, a precizat Patricia Zegreanu, manager de marketing si comunicare la Skoda Romania.