Audi R8 - lifting discret si o versiune Plus
26.07.2012
        
Distribuie acest articol!   

Dupa mai multi ani de teste, Audi a prezentat, in sfarsit, versiunea revizuita a supersportivei R8. Primele informatii vin la scurt timp dupa ce Audi a anuntat fabricarea exemplarului R8 cu numarul 20.000 – o performanta remarcabila pentru un supercar exclusivist! Premiera mondiala a noii versiuni facelift este programata pentru la toamna, in cadrul Salonului de la Paris.

Audi R8 in versiunea facelift beneficiaza de cateva revizuiri minore la nivel de design interior si exterior, ce probabil vor fi remarcate usor doar de catre cunoscatori. Si asta pentru ca cei de la Audi nu au riscat sa intervina cu retusuri asupra unor linii foarte reusite. Nu faceti insa greseala sa va lasati inselati de aparente! Lucrurile stau cu totul altfel la capitolul tehnic.

Pe scurt, marile noutati sunt transmisia S tronic cu 7 trepte si dublu ambreiaj, ce inlocuieste cutia manuala R tronic cu 6 trepte, si o noua versiune de top, denumita V10 Plus. Aceasta este disponibila doar pe Coupe si se remarca prin greutatea redusa si puterea de 542 CP. Noul V10 Plus inlocuieste, de fapt, versiunea GT de 560 CP, a carei productie a fost limitata la 333 de exemplare pentru fiecare varianta de caroserie.

Noutatea intervenita in materie de transmisie rezolva una dintre problemele majore care i-au fost reprosate modelului R8 – brutalitatea si relativa lentoare la schimbarea treptelor de viteza. Noua cutie este disponibila optional pe versiunea R8 V8 si in serie la R8 V10.

Motorizarile au ramas aceleasi: V8 FSI 4.2 de 430 CP si V10 FSI 5.2 de 525 CP. Acestora li se adauga noul R8 V10 Plus de 550 CP si 540 Nm. Cantareste doar 1.570 kg si ajunge de la 0 la 100 km/ora in doar 3,5 secunde. Are viteza maxima de 319 km/ora si un consum mediu anuntat de 12,9 litri/100 km. Cu transmisia manuala in 6 trepte, cifrele respective sunt 3,8 secunde, 319 km/ora si 14,9 litri/100 km. Bineinteles, spiritul sportiv este intregit de scaunele si o serie de elemente de caroserie din fibra de carobn, precum si de franele ceramice.

Primele livrari in Europa sunt anuntate la finele acestui an. Cu titlu informativ, preturile anuntate pentru Germania sunt de 113.500 euro pentru Coupe V8 si 124.800 euro pentru Spyder V8. Aceleasi variante, dar cu motorizare V10, costa 154.600, respectiv 165.900 euro. In fine, noul Audi R8 V10 Plus costa 173.200 euro fara dotari optionale. In SUA, vanzarile vor demara in primul trimestru din 2013.

Distribuie acest articol!