Constructorii francezi sunt in plina ofensiva de noutati la “clasa mica”. Dupa noul 208, care produce o ruptura cu precedentele modele Peugeot din aceasta clasa, este randul unei noutati similare la Renault: a patra generatie Clio. Cu linii improspatate si adoptand noua identitate stilistica a marcii, semnata de Laurens van den Acker, Clio IV va fi una dintre marile vedete ale toamnei, la Salonul de la Paris.
Una dintre noutatile neasteptate ale noului Clio este… lipsa declinarilor. La fel ca in cazul Citroen, cei de la Renault au optat pentru o caroserie complet diferita pentru viitoarea versiune in 3 usi, care ar trebui sa fie o reinterpretare moderna a legendarului Renault 5. Noutati sunt si greutatea considerabil redusa, noua motorizare in 3 cilindri si versiunea Renault Sport (Clio RS) dotata cu un motor de 1,6 litri turbo.
Clio IV este mai lat si mai scund, iar sursa de inspiratie, conceptul DeZir, se regaseste inclusiv la culoarea oficiala de lansare, "Rouge Flamme" (vezi galeria foto de mai jos). La interior, pentru plansa de bord designerii s-au inspirat din aeronautica, vitezometrul fiind in format digital. Tusa de rafinament este asigurata de combinarea elementelor cromate cu suprafetele acoperite cu lac. Iar pentru cei care doresc un plus de personalizare, Renault promite pachete vizuale la preturi accesibile.
O serie de dotari de top, precum radar de recul, hands free sau sistemul R-Link isi fac acum intrarea in gama Clio. Apropo de R-Link, in acest caz vorbim de o tableta integrata, cu ecran tactil de 7 inch, cu comanda vocala si diferite aplicatii la indemana soferului.
Printre noutati, cum spuneam la inceput, se numara si un motor pe benzina, in 3 cilindri, un Energy TCe de 0,9 litri (90 CP la 5.000 rot/min si 135 Nm la 2.500 rot/min), cuplat cu sistemul Stop&Start. Consumul mediu declarat de constructor este de 4,3 litri/100 km, cu emisii de CO2 de 99 g/km.
In prima jumatate a anului viitor, oferta pe benzina va fi completata de motorul 1.2 TCe de 120 CP si 190 Nm, asociat cu transmisie automata in 6 rapoarte si dublu ambreiaj EDC. Cutia EDC poate fi cuplata si la motorul diesel 1.5 dCi de 90 CP si 220 Nm, cu Stop&Start.
Lansat in 1990, Renault Clio s-a produs deja in 11,5 milioane de exemplare, care au fost vandute in peste 115 tari din intreaga lume. Cea de-a patra generatie se pregateste acum pentru debutul oficial. Cum spuneam, momentul lansarii este programat pentru septembrie, la Paris. Atunci vom afla mai multe detalii despre noul Clio, precum si preturile la care va fi comercializat.