Dupa indelungi asteptari si speculatii, versiunea “break” a noului CLS si-a facut oficial aparitia. Vestea buna este ca liniile conceptulului prezentat in 2010, la Paris, au suferit modificari minime, ceea ce nu poate decat sa ne incante! Doar parasocurile si jantele au primit un aspect mai conventional, in rest masina a pastrat designul initial, de la concept.
Prin Shooting Brake se intelege un break cu alura de coupe, cu linia arcuita a pavilionului prelungita pana la spate, inclusiv peste spatiul pentru bagaje. Asadar, Mercedes a transferat profilul clasic, arcuit, al coupe-urilor, la sedanul CLS, iar acum l-a dus mai departe, la break-ul CLS Shooting Brake. Fara indoiala, rezultatul este fabulos, experimentul fiind o reusita remarcabila, ca design! Mai mult, genul acesta de caroserie exista deocamdata doar in gama Mercedes, eternii rivali BMW si Audi neavand in gama modele echivalente.
Interiorul este preluat de la clasicul CLS, insa ideea celor doua locuri din spate a fost abandonata in favoarea unei banchete standard, pentru trei persoane. Prin rabatarea acesteia, volumul pentru bagaje poate ajunge pana la 1.550 litri.
Evident, motorizarea este preluata de la actuala generatie CLS. Pe benzina, oferta este compusa din versiunile 350 (3,5 litri de 306 CP) si 500 (V8 4,6 litri de 408 CP). Sectiunea diesel este formata din 250 CDI si 350 CDI, de 204 si respectiv 265 CP. Varful de gama este CLS 63 AMG Shooting Brake, cu un V8 de 5,5 litri biturbo si 530 CP (556 CP cu Performance Package).
Spre deosebire de limuzina, Shooting Brake va fi mai scump cu circa 3.000 de euro. Premiera mondiala va avea loc in septembrie, in cadrul Salonului Auto de la Paris.